Fernando Alonso va finalitzar amb bones sensacions el Gran Premi del Japó. Tot i que encara està lluny de poder lluitar per podis, i millor no parlar de victòries, almenys sí que va poder acabar la cursa, una cosa que no va fer en els anteriors GP, els d'Austràlia i la Xina, on es va veure obligat a retirar-se abans de temps. I va assegurar que havia pogut treure conclusions positives, malgrat que encara no ha aconseguit inaugurar el seu caseller de punts.
Però es va quedar realment a prop, ja que va ser onzè, a poc menys de tres segons d'Oliver Bearman, que va tancar el top 10. I per primera vegada aquesta campanya, també va estar per davant del seu company al box d'Aston Martin, Lance Stroll, que va tenir molts problemes, i va ser últim. Tanmateix, és evident que l'escuderia britànica encara té molta feina per davant, i hi ha moltes coses que necessiten millorar si volen ser competitius.
Encara que l'atenció ja està totalment enfocada el proper any, el 2026, on a priori hauria d'entrar la nova normativa que va imposar la FIA, tampoc no descuiden l'evolució i les millores que pretenen realitzar per al present curs. I Adrian Newey ja ha aprovat i ha donat el vistiplau a una sèrie de modificacions que haurien de poder estrenar-se, per primera vegada, en el següent GP, que se celebrarà a Bahrain, aquest mateix cap de setmana.
L'àrea on hi haurà més canvis serà l'aerodinàmica, i això hauria de permetre solucionar alguns dels problemes que l'AMR 25 ha exhibit en les tres primeres proves de l'any. Però això no vol dir que les coses milloraran radicalment, i encara estaran molt lluny de Ferrari, Red Bull, McLaren i Mercedes. Tanmateix, Alonso ha rebut la promesa que continuaran treballant, i pròximament tindrà noves peces i més material.
I en concret, hi ha moltes expectatives en un nou xassís que permetrà guanyar entre dos i tres dècimes per volta, una cosa que permetria a 'Magic' poder lluitar amb els primers, i guanyar fins a vuit posicions.
El 18 de maig, la data marcada en vermell al calendari
Encara serà necessari esperar, però Newey i Lawrence Stroll han comunicat a Alonso que estan treballant sense parar en poder portar aquesta sèrie de canvis a l'AMR 25 de cara a la primera cursa que se celebrarà a Europa.
És a dir, el 18 de maig, quan la Fórmula 1 correrà a San Marino, en el Gran Premi de l'Emilia-Romaña.