Als seus 42 anys, Fernando Alonso continua donant càtedra en els circuits de Fórmula 1, sostenint ell sol un equip sencer com és Aston Martin. Gràcies a l'asturià, l'equip de Silverstone ha fet un pas de gegant en la classificació de constructors, arribant a estar en la segona posició durant un llarg tram de temporada - ara són quarts després de la davallada de rendiment de Lance Stroll i de l'AMR-23. La decisió del d'Oviedo de sortir d'Alpine, rumb a una escuderia a priori pitjor, ha estat tot un encert malgrat l'amarg final de temporada.
Malgrat la seva edat - és el pilot més veterà de la graella - Alonso continua amb l'esperança d'estar molts anys pujat a un monoplaça. De moment, el bicampió del món continuarà vinculat amb la marca verda fins a 2024, un any que des de Silverstone esperen amb molt optimisme i il·lusió. Tanmateix, el veritable repte del Nano és aguantar fins a 2026, quan la Fórmula 1, un esport en constant moviment, introduirà un canvi al reglament que beneficiaria el d'Oviedo.
El 2026 pot ser l'any de Fernando Alonso...
El cert és que durant els últims anys el Gran Circ s'ha estancat i sempre hi ha hagut un clar dominador. Per aquesta mateixa raó, des de l'F1 estan buscant modificacions que permetin atreure a més públic i fer molt més emocionants les curses, igualant els monoplaces perquè no passi com els últims dos anys amb Red Bull.
Seguint aquesta línia, els màxims dirigents de l'F1 han introduït una norma per a 2026, a fi d'intentar que ocorri el mateix que el 2010, quan fins a cinc pilots es van jugar el campionat fins a l'última cursa. A diferència d'aquests anys, no es permetrà que els equips comencin amb el desenvolupament aerodinàmic del seu monoplaça abans de 2025. Un avantatge que evitarà casos com el de Red Bull, que han obtingut un gran avantatge en adoptar les noves regulacions abans de temps.
En cas que alguna escuderia vulgui fer-ho, haurà de sacrificar temps per al desenvolupament del monoplaça del 2025, la qual cosa es traduirà en un menor desenvolupament del monoplaça d'aquell mateix any. Així doncs, els equips s'ho hauran de pensar dues vegades.
... però té dos obstacles per seguir
La mesura fomentada alimenta una igualtat que fa temps que sol·licita Fernando Alonso. "El que hem d'abordar és la diferència entre els cotxes. Ara, si tens la sort de conduir un cotxe competitiu, la teva única lluita és amb el teu company d'equip, no amb un altre pilot, i acabaràs al podi en el 95% de les curses que facis a l'any. No importa si tens 19 anys i és la teva temporada de principiant, o si tens 45 anys i ets el més veterà. I això potser és una cosa que hem d'abordar com a esport. Necessitem que sigui una mica més obert, perquè qualsevol tingui aquest anhel de poder lluitar pels podis algun dia. De moment, això no és possible", va explicar el pilot.
Fernando està desitjant poder gaudir d'aquest nou reglament, tanmateix, s'enfronta dos obstacles difícils de superar. El primer d'ells, la seva edat. El 2026, tindrà 45 anys, una edat que podria fer que no destapés tot el seu potencial. D'altra banda, Honda entraria com a motorista d'Aston Martin, i els japonesos no volen l'asturià a l'equip.
En els seus anys en McLaren, Alonso no es va mostrar gens content amb el rendiment del seu motor, proveït per la marca nipona, llançant una sèrie de crítiques que no han oblidat. Honda ni perdona ni oblida les ofenses de Fernando i això podria fer que no pugui gaudir d'aquesta igualtat que tant ha buscat, i que el podria fer guanyar el seu tercer mundial.