Una de les principals novetats que Fernando Alonso tindrà aquest any serà el sistema de refrigeració al vestit, que li permetrà poder ser a una temperatura molt més adequada durant les curses. Perquè la Fórmula 1 ha implementat un canvi en les regles de cara a aquesta temporada, encara que el més important arribarà el 2026. I un dels canvis han arribat al cockpit i als vestits, que tindran un nou sistema de refrigeració, i seran obligatoris quan la temperatura superi els 30 graus.

D'aquesta manera, desitgen evitar la fatiga extrema i els esvaïments que es van produir en campanyes anteriors, en especial, en els circuits més exigents des del punt de vista físic, com el de Bahrain o el de Singapur, en el qual molts pilots van acabar per retirar-se a causa de la humitat i a la calor, que va provocar que acabessin exhaustos i sense forces. Però no és l'única novetat que hi haurà, ja que també cal recordar que s'ha eliminat la bonificació per fer la volta ràpida.

Molts pilots i escuderies s'havien queixat a la FIA, que ha optat per treure aquest premi al pilot que faci la volta ràpida, que ja no rebrà cap punt extra. Així que no veurem més episodis com el de Daniel Ricciardo l'any anterior, quan va canviar les rodes per treure-li aquest punt a Lando Norris, seguint les ordres de Red Bull. I tampoc no veurem Max Verstappen parar en boxes per canviar els pneumàtics i obtenir aquesta recompensa, que pot atorgar-te més de 20 unitats durant tota la temporada, un botí molt abundant.

Daniel Ricciardo RB EFE
Daniel Ricciardo

Així mateix, un altre canvi en la normativa ha estat l'augment de pes entre pilot i cotxe. Tots els pilots hauran de pesar un mínim de 82 quilos, incloent-hi el seient, mentre que els monoplaces passen dels 798 als 800, i quan hi hagi situacions de calor extrema, el marge s'augmentarà en cinc quilos més. Una altra modificació important al cotxe d'Alonso, i de tots els seus rivals, és la separació mínima a l'aleró posterior, que afecta el DRS.

La separació es rebaixa dels 10-15 mil·límetres als 9,4-13 mil·límetres, i la distància màxima es manté en 85 mil·límetres, a més que només hi podrà haver dues posicions.

L'aleró davanter també té modificacions

I, finalment, l'aleró davanter també té modificacions, encara que no entraran en vigor fins a la meitat de la temporada, un moment que Adrian Newey desitja aprofitar per introduir alguns canvis a l'Aston Martin d'Alonso i de Lance Stroll.

Llanci Stroll box Aston Martin / Foto: Europa Press
Lance Stroll

En aquest cas, afectarà la flexibilitat.