La primera temporada de Fernando Alonso amb Aston Martin ha estat agredolça. Malgrat que no ha arribat la tan anhelada victòria número 33, sí que ha pogut competir de forma regular per estar en posicions de podi, acabant l'any ubicat en la quarta posició, només per darrere dels dos Red Bull i d'un Lewis Hamilton que ha firmat un final de curs espectacular, propiciat per unes millores en un Mercedes que ha acabat sent el segon cotxe més ràpid de la graella.
Fernando Alonso compleix amb l'Aston Martin...
Per tant, en línies generals, es pot concloure que Fernando Alonso ha complert amb la seva part. L'asturià, a diferència del seu company d'equip Lance Stroll, ha pogut acabar en posicions de podi en fins a vuit ocasions, portant el seu Aston Martin al límit. I és que encara que el nou cotxe de l'escuderia anglesa va introduir grans canvis en tan sols un any, aquests no han estat suficients com per competir contra els Red Bull.
L'equip de la famosa beguda energètica continua jugant en una altra lliga. Max Verstappen ha tornat a comandar el vigent Mundial amb mà de ferro, sense deixar opcions a cap competidor. Una situació que sembla que no canviarà durant el pròxim any. A la Fórmula 1 no hi sol haver canvis dràstics entre una temporada i una altra, i tot fa indicar que la temporada 2023/24 tornarà a estar dominada pel monoplaça que pilotarà el neerlandès.
... però l'escuderia anglesa frena les seves il·lusions
Una cosa semblant li passarà a l'Aston Martin de Fernando Alonso. Malgrat el gran salt de qualitat que van donar l'any passat, sembla impossible que una millora de tals dimensions es puguin tornar a repetir. Així mateix ho ha confirmat Tom McCullough, un dels enginyers de l'escuderia britànica, que ha assegurat que "si haguéssim de fer el mateix salt, ara ens posaríem bastant per davant de Red Bull, la qual cosa no succeirà".
D'aquesta manera, de cara a la pròxima temporada de la Fórmula 1, que començarà d'aquí a uns mesos, tot fa indicar que Fernando Alonso no podrà millorar massa els seus resultats amb Aston Martín. Faltarà veure si al llarg de totes les curses de l'any vinent veiem més un rendiment semblant al del primer tram de la 2022/23 o al del segon. Sigui com sigui, l'objectiu del dues vegades campió del món continuarà sent intentar aproximar-se sempre al podi, tenint la potestat de lluitar per la famosa 33.