La Fórmula 1 es prepara per a una revolució que serà històrica, i que canviarà la normativa radicalment, obligant totes les escuderies a haver de començar des de zero. Perquè a partir de 2026 hi haurà un canvi radical, en el qual totes les marques hauran d'implementar un nou motor i uns nous propulsors, completament híbrids, que provocaran que els cotxes passin a ser notablement més petits i lleugers.

Tanmateix, els problemes que han tingut algunes marques per adaptar-se a aquesta nova normativa ha obligat a intervenir la FIA, amb la intenció de trobar una solució que deixi tots satisfets. I la idea que han tingut és congelar la normativa actual durant dos anys més, i que el 2028 es tornin a introduir els V10 que siguin propulsats amb carburant 100% sostenible. Una cosa que permetria als equips estalviar costos, en ser més senzills que els híbrids que proposen al principi.

Així mateix, també s'estudia la idea que la nova normativa tan sols tingui una validesa de tres anys i no de cinc, com s'havia pactat al principi. Tots aquests canvis beneficiarien a les escuderies que actualment no tenen un desenvolupament avançat del nou cotxe, com és el cas de Red Bull, que abandonarà Honda per utilitzar motors Ford, i que suposaria una gran notícia per als seus pilots, començant per Max Verstappen, qui podria paralitzar la seva possible sortida.

Max Verstappen Las Vegas
Max Verstappen

Però, en canvi, hi ha altres marques que es veurien clarament perjudicades, a causa de l'incansable treball que han fet per poder adaptar-se sense problemes a la nova normativa i tenir un cotxe molt competitiu des del primer moment, amb Ferrari i Mercedes com a clar exemple d'això. Perquè han descuidat l'evolució del cotxe durant aquest any, per centrar tots els seus esforços en el disseny del nou monoplaça de 2026, que serà totalment diferent.

Si al final es veuen obligats a haver de congelar aquests canvis, es quedarien clarament en desavantatge, i perdrien tots els avenços que han aconseguit fer fins al moment, i també, l'astronòmica inversió que han realitzat, motiu pel qual Toto Wolff ja ha expressat la seva disconformitat amb la gestió de la FIA.

Aston Martin també sortiria perdent

I una altra de les escuderies que sortiria perdent és Aston Martin, que passarà a utilitzar motors Honda, i ha descuidat per complet aquest curs per centrar-se en el següent, moment en el qual tindran un cotxe nou, dissenyat pel prestigiós enginyer Adrian Newey, que prometia ser un aspirant al títol de la F1.

Adrian Newey presentació Aston Martin / Foto: Aston Martin
Adrian Newey

Males notícies per a Fernando Alonso, que estava expectant per la temporada 2026, i que pot veure com el nou canvi de reglament de la FIA deixa llastades les seves opcions a aconseguir un nou títol, i l'anhelada trenta-tresena victòria en la seva cursa.