La temporada de Fórmula 1 ha tingut més acció fora de la pista que dins dels circuits on Max Verstappen i Red Bull han dominat en 4 dels 5 grans premis disputats fins al moment. Ara, a les portes del GP de Miami, la dinàmica d'Aston Martin sembla que no millora i podria posar en risc les possibilitats de Fernando Alonso de cara a les següents temporades amb l'escuderia de Silverstone.
De fet, fa poc més d'una setmana coneixíem la notícia que Fernando Alonso decidia renovar amb l'equip de Lawrence Stroll fins a l'any 2026, després que Ferrari, Mercedes i Red Bull descartessin el pilot asturià per ser el conductor dels seus monoplaces durant les pròximes temporades. Ara, d'aquesta manera, Alonso continuarà apostant per un projecte que no aconsegueix recuperar les bones sensacions de l'inici de la passada campanya i que sembla que s'ha quedat estancat.
El projecte d'Aston Martin no evoluciona i la 33 cada vegada està més lluny
Aston Martin sorprenia tots amb l'extraordinari inici de temporada de 2023. L'equip de Silverstone, que venia de ser el setè cotxe el 2022, lluitava amb els Red Bull per les primeres posicions de la graella i tornava a obrir-li les portes del podi a un Fernando Alonso que es desfeia en elogis cap al monoplaça i la gran feina del seu equip. Tanmateix, amb el pas de les setmanes, el projecte es va anar quedant estancat: les altres escuderies milloraven notablement, mentre Aston Martin anava diluint-se entre els equips de mitja taula.
Per a 2024, els anglesos volien corregir els errors del passat i el seu full de ruta passava per presentar un cotxe al qual se li anirien introduint millores amb el pas dels grans premis. I si bé és cert que a Suzuka van aconseguir presentar un gran paquet de desenvolupament molt abans del previst, la realitat és que continuen sense donar amb la tecla. El cotxe evoluciona, sí, però no ho fa al ritme esperat i tot fa pensar que la 33 de Fernando Alonso és cada vegada més lluny de fer-se realitat.
Fernando Alonso, crític amb el GP de Miami: "Serà un dia avorrit"
Malgrat que Aston Martin ha tornat a instal·lar fins a cinc millores per al Gran Premi de Miami, la realitat és que Fernando Alonso amb prou feines va rodar als entrenaments lliures (va acabar penúltim) i a la classificació per a la cursa a l'esprint d'aquest dissabte va acabar en vuitè lloc. L'asturià va titllar la cursa curta de dissabte com un "dia avorrit" per als espectadors, però que servirà a l'equip per recollir informació útil de cara a la cursa de diumenge.
"L'esprint no serveix per a res. Són molt pocs punts en joc i tampoc no ens deixen competir perquè ens penalitzen per qualsevol cosa que fem", comentava un Alonso molt molest i crític amb la FIA després de rebutjar el recurs dels britànics per la sanció que va rebre el bicampió del món a l'esprint del GP de la Xina. A falta de veure què succeeix en un escenari de cursa real, la realitat és que Aston Martin no està aconseguint recuperar les increïbles sensacions amb què ens van il·lusionar tots al principi de la temporada passada.