Fernando Alonso, als seus 41 anys, ha demostrat que encara té corda, i qualitat, per a molta estona. A Alpine no estava sent valorat com mereixia i va decidir que necessitava un canvi d'aires cap a un equip que realment el tingués en compte. Aston Martin li va fer una oferta irrefusable, encara que va sorprendre tothom, la decisió del pilot asturià.
Però l'equip de Silverstone ha fet un pas endavant aquesta temporada. Bona mostra d'això, són els tres podis consecutius que ha aconseguit el Nano al volant de l'AMR23. Als tres grans premis disputats fins ara, Fernando ha obtingut un gens menyspreable tercer lloc en tots ells, assolint una gran arrencada de temporada (que ningú no s'esperava, per cert).
Aston Martin millora l'AMR23
Així doncs, el d'Oviedo ha tornat a il·lusionar els seus aficionats. Aquest sembla ser l'any d'una nova victòria, que sumaria la número 33, l'última data del 12 de maig de 2013, quan va aconseguir pujar a dalt de tot del podi al circuit de Catalunya-Montmeló. Aquest any hi ha moltes probabilitats d'actualitzar aquesta data.
Lawrence Stroll, cap de l'escuderia, està content amb l'inici de campanya d'Aston Martin, però es mostra ambiciós i en vol més, ja l'han deixat caure en algunes declaracions alguns membres de l'equip verd. Pel que es pot lliscar d'aquestes paraules, se somia amb la possibilitat del tercer mundial d'Alonso.
De fet, han aprofitat l'aturada de tres setmanes, per la suspensió del Gran Premi de la Xina, per introduir millores a l'AMR23 i que sigui més ràpid a les rectes. Un nou aleró que permetrà millorar el DRS per al Gran Premi de Bakú que doni un plus de velocitat als monoplaces de Fernando Alonso i Lance Stroll.
Aston Martin s'alia amb Honda
Però no es queda aquí. Stroll, pare, vol convertir el seu equip en la millor escuderia de la Fórmula 1. En el dia d'avui això no és possible, ja que són clients d'un altre equip, Mercedes, que és qui li subministra els motors. L'acord està segellat fins a 2025 i, a partir d'allà, el 2026, s'obre una nova via per a Aston Martin.
Una opció que no porta bons records per a Fernando Alonso, encara que per a aquestes dates pot ser que ja no estigui competint. Es tracta d'Honda, que actualment subministra els motors a Red Bull, i que el 2025 finalitza el seu contracte. Així doncs, l'equip anglès es postula com la millor opció perquè la marca japonesa sigui la seva subministradora.
Aquest fet no haurà agradat gens al pilot d'Oviedo. Entre 2015 i 2017, l'equip McLaren - Honda no va ser capaç de construir un monoplaça fiable ni potent, quan Fernando estava a l'equip. De fet, va viure els seus pitjors anys en la Fórmula 1, generant diverses polèmiques amb la marca nipona.