Fa un any, Fernando Alonso va aterrar en el Circuit de Catalunya amb opcions reals de guanyar la seva victòria número 33. L'Aston Martin volava sobre l'asfalt, només superat clarament pels Red Bull, el que feia presagiar un futur gloriós per a l'escuderia de Lawrence Stroll. 12 mesos després, la situació ha fet un gir de 180 graus. L'Aston Martin ha passat a ser un cotxe de la part baixa de la graella, per darrere fins i tot dels Alpine i del Haas de Hulkenberg, una caiguda a l'infern que sembla no tenir final. "No, no hi haurà millores, és el que hi ha. Tant de bo fos un altre esport en el qual li poses més energia o li poses més ganes i canviïn les coses", va afirmar un resignat Alonso en acabar la carrera, en la qual va finalitzar en una decebedora 12a posició.

"Espero les millores, però també les esperava l'any passat i al principi d'aquest", va afegir Alonso. "Àustria i Silverstone seran dos caps de setmana complicats. No hi haurà res màgic d'aquí a Àustria. Els cotxes seran semblants aquí, en general serà molt difícil puntuar en els pròxims grans premis, però caldrà intentar-ho".

Fernando Alonso Montmeló EFE Alejandro García
Fernando Alonso, a Montmeló / / Foto: EFE / Alejandro García

Aston Martin, de mal en pitjor

I és que les sensacions en l'entorn d'Aston Martin són molt negatives. L'evolució del cotxe fa setmanes que no funciona com s'esperava, fins al punt que el cotxe cada vegada és més complicat de pilotar. "El cotxe és difícil de conduir. Té grip, però com deia ahir, cal acceptar-lo. El que no podem viure és cada diumenge una contínua flipada si lluitem per alguna posició bona o depressió si no estem en els punts. Això cal prendre-ho com una cursa a llarga distància on cal acabar l'any fort perquè et dicta una mica el començament del 2025", va analitzar Alonso.

El pilot asturià va intentar canviar d'aires, conscient que el futur no pintava bé, però la falta d'ofertes importants el va obligar a renovar amb Aston Martin. Ni tan sols li serveix el rumor que Adrian Newey pugui arribar a l'equip, ja que la mà de l'enginyer no es notaria fins al 2026, quan és molt possible que l'asturià ja no segueixi en la competició.

Fernando Alonso accident Imola / Foto: Europa Press
Fernando Alonso, després del seu accident en Imola / Foto: Europa Press

Fernando Alonso, positiu en la mesura possible

Arribats a aquest punt, a Fernando Alonso no li queda més remei que acceptar la situació, viure el dia a dia i intentar ser positiu, en la mesura possible. "A diferència d'altres moments de l'any passat i d'aquest any, on introduíem millores i ens sorprenien una mica per malament quan les posàvem al cotxe i no enteníem que no fes el que estava esperat, crec que hem arribat a un punt d'enteniment als perquès de moltes d'aquestes preguntes".

"Ara tenim una certa confiança en el que arribarà en el futur, però tot això són paraules que no serveixen de res fins que no ho demostrem amb fets".