Fernando Alonso s'està adonant que va cometre un error de càlcul quan va decidir fitxar per Aston Martin en sortir d'Alpine. El pilot asturià estava convençut que la gran sorpresa de la temporada seria l'escuderia britànica, que tenia un full de ruta per ser optimista. I en l'inici de temporada així va ser, ja que Aston Martin va començar el Mundial d'una forma espectacular, fins al punt que Fernando Alonso va tenir opcions reals d'aconseguir l'anhelada victòria 33.

A poc a poc, tanmateix, les competidores han anat superant Aston Martin. Primer va ser Mercedes, i després Ferrari. El que Fernando Alonso no esperava és que la gran sorpresa anés a ser McLaren, que a Qatar va tornar a demostrar ser a un nivell espectacular, fins al punt que Piastri es va quedar molt a prop de poder competir-li la victòria a Verstappen.

Lando Norris en el GP d'Hongria / Foto: Europa Press
Lando Norris, pilot de McLaren / Foto: Europa Press

Aston Martin, més lent de l'esperat

El principal problema és que Fernando Alonso ja s'ha adonat que l'eclosió d'Aston Martin, de la qual no té dubtes que arribarà, es produirà més tard de l'esperat, a mitjà termini, un fet que a ell no li interessa. L'asturià, per una qüestió d'edat, necessita rendiment immediat, guanyar ja, una cosa que Aston Martin no li donarà. L'aposta hauria d'haver estat McLaren, però la seva sortida de l'escuderia per la porta del darrere evita que pugui veure alguna possibilitat de retorn.

"Deixar McLaren el 2007 va ser un error, o pensar que Honda podia competir millor. He corregut amb Ferrari i Ferrari significa el màxim, però me'n vaig anar d'allà i, des d'aleshores, el nostre balanç és similar, ni guanyem quan estàvem junts, ni ho hem fet una vegada separats", va arribar a admetre Fernando Alonso el 2019.

Fernando Alonso Parc Fermé Zandvoort / Foto: Europa Press - Florent Gooden
Fernando Alonso, en el circuit de Zandvoort, en els Països Baixos / Foto: Europa Press - Florent Gooden

Un any a McLaren ple de tensió

Fernando Alonso va arribar a McLaren com la gran estrella de la graella. Després de guanyar dos Mundials amb Renault, la idea era crear una dinastia amb McLaren, que en aquells moments el tenia tot per ser la gran dominadora de la graella. El que l'asturià no sabia és que el seu pitjor enemic anava a ser el seu company d'equip, Lewis Hamilton, que malgrat que la seva inexperiència no anava a acceptar ser el segon de bord. McLaren li proporcionava a Hamilton totes les dades de telemetria d'Alonso, que copiava amb exactitud, per després atacar-lo en els Grans Premis.

La situació se'n va anar tornant insostenible, una guerra oberta que va acabar perjudicant ambdós pilots, ja que malgrat tenir el millor cotxe van veure com Raikonnen ho aprofitava per portar-se el Mundial. En acabar la temporada, Fernando Alonso va decidir fer les maletes i sortir de McLaren, per la porta del darrere.