Fernando Alonso va sorprendre tothom quan va decidir fer les maletes per fitxar per Aston Martin. Al pilot asturià li van prometre un gran projecte, en el qual l'anaven a tenir en compte, i on anaven a treballar per intentar satisfer totes les seves necessitats. I estan complint amb escreix, tant és així, que el d'Oviedo és tercer al mundial, només per darrere de Max Verstappen i Checo Pérez, els màxims favorits per alçar-se amb el títol. Amb tota probabilitat, d'un d'ells dos sortirà el campió.

Per a la resta de mortals, l'objectiu està en guanyar "l'altra lliga", la del segon millor monoplaça de la graella. I, de moment, Aston Martin, per a sorpresa de molts, continua refermant-se en aquesta posició. Fernando només ha baixat del podi a una cursa i va ser a Bakú, en un dels circuits menys propicis per al seu AMR23.

Fernando Alonso celebra podi amb equip Aston Martin en Austràlia / Foto: Europa Press - Xavi Bonilla
Fernando Alonso celebrant un podi amb l'equip d'Aston Martin / Foto: Europa Press - Xavi Bonilla

Aston Martin fa un salt de qualitat

Per posar en relleu el gran treball fet a Aston Martin, l'escuderia anglesa l'any passat va ser setena en el mundial de constructors. El salt qualitatiu és evident i ningú no s'esperava que poguessin competir per aquesta segona posició. De fet, ni el mateix Fernando no ho feia: "estem a un lloc en el qual potser no esperàvem estar tan ràpidament", va comentar a una entrevista a ESPN.

La marca verda acumula 83 punts en tan sols quatre curses quan el curs anterior va fer 55 en tot el campionat. El fitxatge del Nano per Aston Martin ha suposat un salt de qualitat a l'equip britànic, que ràpidament ha aconseguit situar-se als llocs davanters de la classificació.

Fernando Alonso al volant del AMR23 en el GP d'Azerbaiyan / Foto: Europa Press
Fernando Alonso al volant de l'AMR23 al GP d'Azerbaidjan / Foto: Europa Press

Sense oblidar els mecànics, Alonso ha estat un dels grans artífexs d'aquesta resurrecció. No és que sigui només un gran pilot en cursa, que també, és que entén el monoplaça i ajuda al seu desenvolupament. Magic Alonso no és una llegenda, només pel que fa a la pista, ho és pel que fa a fora d'ella.

Alpine s'estavella

A Aston Martin, com els marcians verds de Toy Story, estaran "eternament agraïts" a Alpine per haver deixat escapar a Alonso, que als seus 41 anys continua demostrant que és el millor. Precisament, per la seva edat, Omar Szafnauer, cap de la marca francesa, va decidir no renovar l'asturià, i ara s'està estirant els cabells.

Omar Szafnauer amb cara de circumstàncies en el GP de Bahrain / Foto: Europa Press
Omar Szafnauer amb cara de circumstàncies al GP de Bahrain / Foto: Europa Press

Szafnauer va assegurar, en una ostentació d'il·lusió, optimisme i d'humor, que el seu objectiu era competir pel segon lloc. Sembla que el cap d'Alpine és d'aquests que no veu la realitat, o que té complex de Tom Cruise, per allò de Missió Impossible, i és que en el dia d'avui estan a anys llum de poder competir amb Aston Martin.

Ja no hi ha marxa enrere, a Fernando Alonso l'estan cuidant com es mereix, "la raó per la qual som segons en el Campionat de Constructors, perquè només pensem en l'equip," va assegurar el pilot espanyol, llançant un dard a Alpine, on no van saber cuidar-lo. Ara, el temps ha donat la raó a Fernando Alonso i ha deixat Alpine a l'altura que es mereix, per darrere de Fernando.