Quasi un mes després de l'última carrera de Fórmula 1, el Gran Premi de Singapur, torna aquest cap de setmana amb el Gran Premi dels Estats Units. Els pilots estan preparats per poder tornar als seus vehicles després d'aquest descans que han tingut. 

Un temps que els enginyers han tingut per poder fer canvis els monoplaces i posar-los a punt per als pròxims circuits. Tot i haver aprofitat el descans per fer tots els canvis possibles, aquests continuen sent modificats constantment per poder millorar el seu rendiment a la pista. La complexitat dels vehicles de F1 ha portat crítiques de molts pilots, com és el cas de Fernando Alonso

Fernando Alonso GP Miami / Foto: Europa Press
Fernando Alonso, al seu monoplaça al GP de Miami / Foto: Europa Press

Un problema sense explicacions

Fernando Alonso ha parlat al Diario AS sobre els problemes que estan patint molts dels pilots al volant. "El problema en aquests cotxes és treure el cent per cent. A vegades ets més ràpid si pilotes al 90%, sense arribar als límits, perquè la plataforma no s'exposa a altures inconvenients", explica. 

La diferència de punts entre dos pilots de la mateixa escuderia no es pot explicar, ja que tots dos competeixen amb un mateix monoplaça. Alonso expressa el problema que va tenir a la classificació de Bakú on no va poder explicar quin va ser el problema del seu cotxe. Exposa que "jo anava 15° en la Q1 de Bakú pel problema de Norris... però set minuts després vaig ser cinquè en la Q2, frenant en els mateixos punts i amb la mateixa volta de preparació. Vaig millorar 1,1 segons, mentre a uns altres els hi va succeir el contrari. No sempre trobem les explicacions sobre per què som més ràpids o lents". 

Donar el 100% no és la solució

El pilot asturià no entén com en una època en què els monoplaces porten més sensors, el que et dona més resultats és anar lent. "Tenim sensors quasi il·limitats. En les carreres, quan competeixes al 90%, no veiem tants problemes ni accidents. El cotxe està més conten a aquesta velocitat, tot i que va en contra de l'instint del pilot, perquè en una volta de qualificació vols anar al 110%", explica el pilot d'Aston Martin. 

Un aspecte que no acaba d'agradar a tots els pilots de la Fórmula 1, sobretot a Alonso, una persona que no té cap problema a dir les coses que pensa. Aquesta setmana torna la Fórmula 1 i podrem veure quines han estat les modificacions  i si donen algun resultat respecte a la velocitat del cotxe. De totes maneres s'haurà d'esperar a aquest cap de setmana perquè l'espanyol torni a donar declaracions.

 

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!