Fernando Alonso ho va intentar fins a l'últim moment, però no va poder ser. El pilot asturià, que va tornar a la Fórmula 1 per lluitar per guanyar carreres, volia aprofitar que acabava contracte amb Aston Martin per firmar per una gran escuderia, disposar d'un cotxe que li permetés tornar a pujar al podi i, sobretot, tornar a sentir les sensacions de guanyar una cursa del Mundial de la Fórmula. A poc a poc, tanmateix, se li van anar tancant totes les portes, fins que l'asturià es va tenir d'acontentar a renovar amb Aston Martin, fins al 2026, moment en què canviarà dràsticament la normativa de la FIA.

El moment decisiu va ser l'acostament de Mercedes a Carlos Sainz, com va informar recentment La Gazzetta dello Sport, un moviment que deixava a Fernando Alonso sense volant, després que Red Bull li comuniqués que no entrava en els plans de l'equip perquè fos el company de Max Verstappen, una dupla espectacular, però també explosiva, que podria desestabilitzar el millor equip de la Fórmula 1 en l'actualitat.

Fernando Alonso, pilot d'Aston Martin / Foto: Europa Press

Fernando Alonso, sense alternativa

El primer revés per a Fernando Alonso va arribar amb la notícia que Lewis Hamilton fitxaria per Ferrari, ocupant el lloc de Carlos Sainz. Alonso havia considerat amb optimisme la possibilitat de tornar a l'escuderia italiana, però finalment Ferrari va optar per Hamilton. En trobar-se la porta tancada, Alonso va explorar altres opcions que li garantissin ser competitiu, Red Bull i Mercedes. Tenia l'esperança de convertir-se en el company de Verstappen, reemplaçar Checo Pérez, però aviat es va adonar que no seria l'elegit. Verstappen preferia evitar la competència propera, i a més, la millora en l'acompliment de Pérez complicava encara més les seves possibilitats.

El cop final va arribar amb el preacord entre Carlos Sainz i Mercedes, segons informes provinents d'Itàlia. Davant de l'escassetat d'opcions viables, Fernando Alonso va acceptar renovar amb Aston Martin, encara que sabia que continuaria enfrontant-se a desafiaments de competitivitat, ja que l'equip britànic no ha aconseguit evolucionar el cotxe com s'esperava.

Carlos Sainz, Max Verstappen i Checo Pérez, al podi de Bèlgica / Foto: Europa Press

Satisfacció a Aston Martin

Mentrestant, a Aston Martin celebren la renovació de Fernando Alonso, ja que confien en l'asturià per millorar el cotxe, a més que els està donant uns punts en el Mundial que són or. "Fernando podria haver buscat altres opcions, però va decidir quedar-se amb nosaltres. Crec que això també li dona crèdit a tot el nostre projecte", ha afirmat Pedro Martínez de la Rosa, expilot de la F1 i actual ambaixador d'Aston Martin en Marca. "Li dona un gran crèdit a tot el projecte, el nostre nou túnel de vent, nou campus, nou simulador, tot. Pot ser que la gent no ho sàpiga, però simplement està succeint. Fernando ho sap, sap coses sobre aquest projecte", ha afegit.

De la Rosa, a més, ha explicat per què s'ha anunciat la renovació tan aviat. "El fet que l'equip i Fernando volguessin comunicar això tan ràpid és, principalment, perquè tenim un projecte interessant sobre la taula".