Divendres vinent 25 d'octubre engegarà el Gran Premi de Mèxic de Fórmula 1, amb els primers entrenaments lliures, una sessió que tindrà una baixa important, la de Fernando Alonso. El motiu es deu a la normativa de la FIA, que contempla que tots els pilots oficials han de cedir el seu cotxe una vegada al llarg de la temporada a un pilot novell que no hagi corregut en més de 2 carreres. Aston Martin i Fernando Alonso han decidit que sigui a Mèxic, per la qual cosa el pilot asturià veurà els FP1 des dels boxes.
El substitut temporal de Fernando Alonso serà Felipe Drugovich, pilot austroitalià de 24 anys que va debutar en la Fórmula 1 en els entrenaments lliures del Gran Premi d'Abu Dhabi de 2022. Aquella mateixa temporada, Drugovich va guanyar el Mundial de Fórmula 2, demostrant el seu enorme potencial de cara al futur.
Fernando Alonso i el 'safety car'
Aprofitant l'aturada de les últimes setmanes en el Mundial de la Fórmula 1, Fernando Alonso està concedint diverses entrevistes, analitzant la situació actual de la competició i el seu futur. I un dels temes que ha tractat el pilot asturià és com de poc el safety card està sortint a pista en les últimes curses, la qual cosa treu espectacularitat a la competició. "Tots conduïm al 90%, hem de cuidar els pneumàtics, l'estalvi de combustible, tot aquest tipus de coses, no veiem massa problemes i no veiem massa cotxes de seguretat o accidents", ha explicat Fernando Alonso.
"Va una mica en contra de l'instint del pilot, el qual quan poses un pneumàtic nou, va a la classificació i saques el 110% si pots, però, ara, és una cosa que has de gestionar", ha afegit Fernando Alonso, que considera que en no anar al 100% hi ha menys accidents i problemes tècnics, encara que no poder anar al màxim va en contra de l'instint dels pilots de donar-lo tot.
Newey explica per què ha deixat Red Bull
D'altra banda, també ha parlat un altre dels noms del moment, Adrian Newey, que ha deixat Red Bull per fitxar per Aston Martin. L'enginyer ha explicat els motius de la seva sortida de l'escuderia austríaca. "Vaig començar a sentir que no estàvem estancant una mica. Crec que els nois també sentien que potser necessitaven demostrar que podien fer-ho sols, així que vaig pensar: 'Està bé, donem-los l'oportunitat i plantegem-nos un nou desafiament", ha declarat en el podcast High Performance.
"Arriba un moment en què sento que necessito nous reptes. No et sents estimulat, crec que aquesta és probablement la forma més fàcil de dir-ho. En el RB17, el cotxe de curses, m'estava despertant amb idees, però n'estava començant a tenir menys al cotxe de Fórmula 1 i això em semblava malament. Sabia que estava malament", ha conclòs Newey.