Fernando Alonso, tot i semblar-ho, no serà etern. El pilot asturià, als seus 43 anys, rendeix com quan en tenia 20 perquè el seu talent extraordinari i la seva interminable motivació dissimulen la seva edat, però el cert és que els anys passen per a tothom i Fernando Alonso no és una excepció.
L'espanyol d'Aston Martin segueix amb una lucidesa i uns reflexos únics, però durant la present temporada ha patit físicament. L'exigència del calendari no ajuda i tampoc duresa d'un circuit amb tanta corba ràpida com ho és Losail, però el propi Alonso confirmava en el post del GP del Qatar que "necessito parar i cuidar-me una mica".
Fernando Alonso: "No és un secret que he patit físicament durant quatre carreres, però sembla que ara ja he sortit del pou"
Les declaracions del bicampió encenien totes les alarmes, i és que encara que Fernando Alonso es referia a la conclusió de la present temporada, no deixa de ser una confessió molt preocupant venint d'un pilot que està competint a una edat extraordinària. Alonso admetia que "no és un secret que he patit físicament durant quatre carreres, però sembla que ara ja he sortit del pou, m'he sentit bé".
El d'Oviedo arrossegava molèsties físiques durant les cites prèvies a l'aturada i al Brasil va acabar la carrera molt malmès, però les tres setmanes de descans que el Mundial es va prendre abans d'encarar les tres darreres proves li van servir al '14' per tornar a un estat físic òptim. A més a més, el traçat de Las Vegas rep moltes crítiques perquè "és avorrit", però per a Fernando Alonso no va deixar de ser un alleujament haver de competir en un circuit amb tanta recta on el pilot es pot permetre un petit descans volta per volta. El propi Alonso revelava després de la carrera al Qatar que "ja em vaig sentir bé a Las Vegas", però contrastava aquestes paraules amb un alarmant "necessito parar i cuidar-me una mica".
Abu Dhabi, l'avantsala a l'Aston Martin guanyador
De nou en setmana de Gran Premi, aquest cop a Abu Dhabi, la temporada 2024 abaixarà el seu teló. La carrera a la capital dels Emirats Àrabs serà l'avantsala d'un Aston Martin molt il·lusionant, i és que amb l'arribada de personalitats de molt pes com els enginyers Adrian Newey i Enrico Cardile i amb la disposició del túnel de vent i el simulador, Aston Martin i el propi Fernando Alonso auguren un cotxe realment competitiu, no per a 2025, però sí per a 2026, amb el canvi de reglament.