Quan Fernando Alonso va decidir sortir d'Alpine, i mentre negociava el seu fitxatge per Aston Martin, va rebre una trucada sorprenent. I és que, segons diverses fonts, una de les escuderies que li va posar un volant a sobre de la taula va ser McLaren, equip amb el qual l'asturià ja havia competit, el 2007 i entre 2015 i 2018, a més de les seves experiències en les 500 Millas d'Indianapolis. McLaren, molt decebuda amb el rendiment de Daniel Ricciardo, dubtava entre accelerar o no l'arribada de Oscar Piastri, perquè sigui l'acompanyant de Lando Norris, per la qual cosa va considerar que Fernando Alonso fes d'enllaç, sabent que l'asturià anava a esprémer al màxim un monoplaça del qual s'espera moltíssim.
Fernando Alonso va valorar l'oferta, ja que era una gran oportunitat de tornar a ser a dalt, però finalment la va rebutjar, en considerar que la proposta d'Aston Martin s'adapta millor a les seves necessitats. En McLaren no deixaria de ser el segon de Norris, el que a la llarga li podria portar problemes, menteixis que a Aston Martin serà el cap de files i tindrà llibertat total per decidir els canvis a dur a terme al cotxe.
Les promeses d'Aston Martin, decisives
Quan Fernando Alonso va anunciar oficialment que el 2023 correria a Aston Martin, molts van ser els que es van portar les mans al capdavant, en considerar que l'asturià té nivell com per aspirar a un equip millor, més competitiu. Alonso, tanmateix, va confiar en la paraula de Lawrence Stroll, el magnat i propietari de l'escuderia, que li va prometre una important inversió per millor, el cotxe. "Per al proper any no estem aquí per fer números, sinó per guanyar i lluitar amb els millors. El cotxe de 2023 no serà una evolució, sinó una revolució de l'actual", va assegurar recentment Andrew Green, el director tècnic d'Aston Martin."Intentem mantenir la nostra identitat d'equip petit i reactiu que vol vèncer als grans de la competició, però alhora tenim una capacitat més gran, que és el que necessitem", va afegir.
"Per competir amb aquests equips hem de fer més, necessitem habilitat i capacitat. Això és el que hem intentat construir en els últims divuit mesos. Hem establert les bases i ara les estem consolidant. Començarem a aconseguir els beneficis l'any que ve".
Fernando Alonso, el líder d'Aston Martin
A més de si l'Aston Martin del 2023 és tan competitiu com asseguren des de dins de l'equip, l'altre dubte és saber quin grau de protagonisme tindrà el company de Fernando Alonso, que serà Lance Stroll, el fill del propietari, amb el qual l'asturià va tenir una picabaralla a Austin. Aparentment, Alonso serà el gran líder, agafant els galons que deixarà Vettel, mentre que Stroll continuarà sent l'aprenent.
En els últims dies, han sorgit els rumors que Stroll podria canviar d'aires i fitxar per Ferrari, on no estan gens contents amb el rendiment de Carlos Sainz. De moment, tanmateix, aquest canvi radical sembla que quedarà congelat com a mínim fins al 2024.