Fernando Alonso és un dels millors pilots, si no el millor, que hi ha en l'actualitat a la graella de la Fórmula 1, i en tota la seva història. Malgrat no ser el pilot més premiat, ni tan sols s'apropa als set de Michael Schumacher o Lewis Hamilton, el bicampió del món ha deixat, i ho continua fent, un llegat al Gran Circ que l'ha fet entrar en el Hall Of Fame de l'automobilisme. Les seves actuacions impossibles, alhora que màgiques, a bord dels seus monoplaces (en general sempre inferiors als millors), li han aixecat fins a l'Olimp dels més grans.
Amb Aston Martin està vivint una segona joventut i ho ha tornat a demostrar. És capaç de treure el màxim rendiment d'un cotxe que, no ens enganyem, està molt per sota del que hauria de tenir un pilot de la seva altura. No obstant això, la passada campanya, va posar el AMR23, molt per davant del que li tocava. La marca de Silverstone va ser cinquena en el Mundial de Constructors, però Fernando va ser capaç d'acabar quart a la taula de pilots, quan per rendiment del seu cotxe hauria d'estar entre la novena i la desena posició.
Fernando Alonso sospesa la retirada
Aquest any, malgrat haver pujat el famós suflé amb el AMR24, els trets han anat per una altra banda. I és que, de moment, Fernando no ha pogut igualar l'excels inici de temporada que va quallar el 2023, i 'únicament' ha estat capaç d'obtenir un novè lloc a Qatar i una gran cinquena posició a l'Aràbia Saudita. El monoplaça verd ha tocat sostre i aquest pot ser un dels grans desencadenants per a Alonso per abandonar la marca britànica, en una decisió que té en suspens a tota la graella.
Perquè, cada vegada més, pesa sobre l'asturià la possibilitat de retirar-se d'aquest esport que tant li ha donat. Tanmateix, a la seva edat, malgrat que està en un estat de forma òptim, l'exigent calendari del Gran Circ pot suposar un altre motiu de pes per retirar-se. El d'Oviedo ja va anunciar que al terme de la dura gira asiàtica, que acaba al Japó, prendria una decisió definitiva, sobre si seguirà en la Fórmula 1, o si, al contrari, posarà punt final a la seva reeixida carrera. Un fet que agafa més força perquè de no continuar a Aston Martin tampoc té bones opcions.
Els grans 'passen' d'Alonso
Si bé és cert que el 2025 pot ser un any en què es vegin grans moviments a la graella, Fernando no és a les travesses. Malgrat tots els rumors que han situat el bicampió del món a diverses escuderies, la realitat és ben diferent. En Mercedes hauran d'abordar el fitxatge d'un pilot per substituir un Lewis Hamilton que emigrarà cap a Ferrari. I Alonso no és en la llista. De fet, Carlos Sainz, cada vegada guanya més punts a l'agenda de pilots que té Toto Wolff.
Tampoc Red Bull ni McLaren no volen el bicampió del món, en cas d'haver de canviar de pilots. Pel que sembla, el passat de Fernando Alonso pesa, i molt, a l'hora de tenir en compte un fitxatge. La mala fama que es va guanyar el pilot en el seu pas per McLaren, on va coincidir amb Hamilton, o el mal ambient en Alpine amb Esteban Ocon (que, de fet, ningú no vol a la graella), són motius de pes per al rebuig de les grans firmes de la graella, malgrat la seva qualitat com a pilot.