Fernando Alonso va tornar a donar mostra de tenir unes mans màgiques. L'asturià va acabar el Gran Premi de la Xina en setena posició, després d'un dissabte dur en l'esprint. Si bé és cert que partia des d'una gran tercera posició a la graella, el bicampió del món va tenir mala sort amb la seva estratègia amb els pneumàtics, quan un segon Safety Car va permetre a la resta de pilots recuperar l'avantatge que havia guanyat el '14' amb el primer. Un fet que no va impedir al d'Aston Martin de tornar a dur a terme una actuació per al record.

Perquè, com ell mateix va dir al terme de la cursa, "torna a ser un miracle que acabem setens. El cotxe és de mitja un segon més lent que McLaren i Ferrari i aconseguim lluitar amb ells en cursa". D'aquesta manera, Magic, que va tornar a fer gala del seu gran pilotatge, es va treure l'espina d'una cursa a l'esprint on va sortir molt malparat per dos motius. El primer; un toc amb Carlos Sainz que el va deixar fora i que, a més, li va costar una sanció. El segon; perdre un joc de pneumàtics durs que no va poder utilitzar diumenge.

Fernando Alonso durant el GP de Xina / Foto: Europa Press

Fernando Alonso torna a recordar la FIA

Un fet que, com sabem, no ha agradat res a un Fernando Alonso que no es mossega la llengua i que ha tornat a donar un pal a la FIA, amb qui manté un petit pols des que li van sancionar amb 10 segons en el Gran Premi d'Austràlia, a priori, per provocar l'accident de George Russell. Aquesta vegada, enfadat per la pèrdua de tres punts de la superllicència, i uns altres 10 segons (que no van tenir impacte perquè no va acabar l'esprint), l'asturià es va tornar a recordar de la Federació Internacional d'Automobilisme, en acabar la cursa a Shanghai.

"En les pròximes curses esprint, que corrin els altres pilots, així nosaltres ens estalviem pneumàtics", va dir amb certa ironia el pilot d'Aston Martin, molt enfadat per la manera de procedir de la FIA, i pel llast que li va suposar disputar la cursa de dissabte. "Van tenir sort els altres, van posar fort perquè van posar el pneumàtic dur i hi va haver dos cotxes de seguretat quan hi devia haver només un. El període de Safety Car es va allargar tant que tots van començar a fer comptes i van veure que els donava per acabar. Nosaltres no teníem dos jocs de durs, només en teníem unes de toves i unes de mitjanes i amb cap de les dues podíem fer 35 voltes, així que calia fer una parada més. Millor estalviar rodes i no fer l'esprint de dissabte. Total, només hi ha un punt o dos en joc i de vegades et penalitzen en la llicència, així que potser val la pena no sortir. Que corrin els altres", va insistir.

Fernando Alonso, orgullós de la seva actuació

No va ser tot dolent per a Alonso, que sobre diumenge va fer una valoració molt positiva. "La veritat és que ha estat molt bona cursa per a mi. L'atac al final en l'últim relleu ens va donar l'oportunitat de fer volta ràpida i acabar amb bones sensacions. Hem acabat, crec que a quatre segons de Russell, a 10 d'un Ferrari… coses totalment impensables. Després, quan els cotxes estan en la seva posició natural, torna a ser un miracle que acabem setens", va dir orgullós de la seva actuació.