Com dirien els aficionats a l'automobilisme... 'It's race week', o el que és el mateix, és setmana de curses. Per fi, el Mundial de Fórmula 1 de 2024 donarà el seu tret de sortida, i ho farà el 3 de març a Bahrain, on abans tots els equips de la graella han pogut disputar els tests previs on provar els seus nous monoplaces. Les espases estan amb magnificència, amb Red Bull com a principal rival a batre, amb un Max Verstappen en un estat de forma excepcional, i amb Aston Martin i Fernando Alonso generant grans expectatives.
L'asturià, als seus 42 anys, està vivint una segona joventut, gràcies al seu estil de vida, dedicat únicament a preparar-se per a les curses. No és estrany que el bicampió del món sigui una de les referències de la graella, per tot el llegat que porta a la seva esquena, i per actuacions màgiques a bord dels seus cotxes, que no sempre han estat els millors. Sigui com fora, la il·lusió al garatge verd s'ha disparat, i és que la intenció de l'escuderia de Silverstone és poder donar-li a Fernando la seva primera victòria amb Aston Martin, en el qual podria ser el seu últim any com a pilot en actiu.
Es tanquen les portes de Mercedes...
El Nano acaba el seu contracte amb l'escuderia britànica a finals de la present campanya i, de moment, no hi ha res decidit. El mateix pilot va assegurar que prendria una decisió sobre el seu futur en acabar la dura gira asiàtica a què s'enfronten tots els protagonistes. I és que tants viatges acaba afectant l'energia d'un Fernando que ja compta amb 42 primaveres a la seva esquena i que, malgrat assegurar que se sent amb corda per a estona, sap que està encarant la recta final de la seva carrera.
Amb l'adeu de Lewis Hamilton de Mercedes, pel seu fitxatge amb Ferrari, semblava que la porta de la marca alemanya s'obria per a Fernando Alonso. El mateix Toto Wolff, amb unes declaracions que incendiaven l'ambient, feien pensar en un possible aterratge de l'asturià a les fletxes platejades, tanmateix, sembla que aquelles paraules han quedat a foc d'encenalls, o si més no, no anaven dirigides cap al bicampió del món. I és que des de Mercedes estan pensant en altres possibilitats com Carlos Sainz per substituir l'heptacampió del món.
... i s'obren les de la retirada
A Fernando se li han tancat les portes, encara que segons l'ambaixador d'Aston Martin, Pedro de la Rosa, l'important no és on l'asturià vagi, sinó si segueix en la Fórmula 1, unes declaracions que han tornat a sacsejar la graella, ja que obre les possibilitats a una possible retirada, que cada vegada agafa més força. "Jo crec que la pregunta no és si Fernando se n'anirà a un altre equip, jo crec que la pregunta és si Fernando continua en l'F1. Això és el més important, que Fernando es quedi, i aquesta és una decisió que no pot controlar ni Aston Martin ni cap equip, és un tema personal, privat, seu", va dir l'expilot espanyol.
De la Rosa, a més, va afegir que malgrat tots els rumors, Alonso prioritza seguir a Aston Martin en cas que decideixi seguir a la graella: "M'agrada molt el que ha dit, que quan prengui la decisió el primer equip que considerarà per un tema de lleialtat és Aston Martin. Aquestes declaracions li fan encara més gran", no obstant això, hi ha informacions que apunten que la marca del magnat canadenc no té el mateix pensament. I és que l'equip de Silverstone no prioritza renovar el bicampió del món.