El 19 de maig arriba, per fi, la tan esperada gira europea del Mundial de Fórmula 1. És un dels moments més importants de la temporada, perquè és quan es comencen a entreveure les opcions reals de cada equip, sobre les posicions que poden acabar ocupant a final de temporada. Totes les escuderies esperen amb ànsia aquest moment, doncs, serveix com a termòmetre per marcar la temporada.

Una campanya que, d'altra banda, no podria haver començat millor per a Fernando Alonso al volant d'Aston Martin. La marca de Silverstone ha construït un monoplaça molt fiable i ràpid per al pilot asturià, que ha correspost amb escreix l'aposta que va fer Lawrence Stroll per ell. L'AMR23 funciona, i Alonso li treu el màxim partit. Bona mostra d'això, és que ha pujat al podi en quatre de les cinc curses disputades fins ara, totes elles amb un tercer lloc molt destacable.

Fernando Alonso rient al costat de Max Verstappen / Foto: Europa Press - Florent Gooden

Imola, la gran prova de foc d'Aston Martin

A l'escuderia del magnat canadenc no s'esperaven aquest inici meteòric de Fernando, però arribats a aquest punt, en volen més. Ja ho va dir Mike Krack, cap d'Aston Martin, "Crec que a començaments d'any un podi va ser increïble. Ara, després d'aconseguir-ne quatre, òbviament volem més... i almenys un segon lloc. Els dos Red Bull sempre són irrompibles i molt ràpids, però potser a Mònaco i Barcelona tinguem una possibilitat".

Però, abans de Mònaco i Barcelona, arribarà Imola, on Aston Martin obtindrà el primer paquet de millores de la temporada, la qual cosa pot significar un pas molt important en les aspiracions de l'equip anglès, de seguir en les posicions de cap. Si bé, fins ara, el cotxe ha funcionat, encara no s'han introduït evolucions significatives.

Fernando Alonso celebrant el podi amb el seu equip en Miami / Foto: EFE

El fabricant britànic tenia molt clar que el Gran Premi d'Emilia-Romanya era el circuit ideal on posar a prova aquest paquet de millores, el mateix Krack, així ho va assegurar: "El nostre objectiu era aprendre el màxim possible sobre el cotxe abans de fer canvis precipitats. A mesura que avanci la temporada, veurem per on té sentit portar peces noves". Les paraules del cap d'equip, són il·lusionants i fan preveure que la marca verda continuarà maximitzant els seus recursos i construint un cotxe potent.

La victòria 33, més a prop que mai

La idea és fer el monoplaça el més competitiu possible per poder apropar-se als Red Bull que, en el dia d'avui, continuen jugant en una altra lliga. De moment, la gràcia d'aquest campionat està per veure qui és el millor de "la lliga dels mortals", un honor que de moment ostenta Aston Martin, i el màxim rival del qual és Ferrari.

Sergio 'Checo' Pérez i Max Verstappen amb rostre seriós / Foto: EFE

Per la seva part, el Nano continua ple d'il·lusió i optimisme perquè veu que, per fi, està encertant en les seves decisions. A l'equip el tenen en compte, estan a l'altura de la seva llegenda i les coses funcionen. Alonso sap que a l'escuderia britànica estan fent tot el possible perquè el seu monoplaça continuï evolucionant i està content amb el treball dels seus mecànics.

Sap que Mònaco i Barcelona són traçats ideals per aconseguir aquesta victòria 33 tan desitjada. De moment, arribarà Imola on podrà provar les millores. Ja en els circuits anteriorment esmentats, amb totes les evolucions de l'AMR23, Fernando Alonso espera poder competir cara a cara amb Max Verstappen i Checo Pérez, que saben que a la mínima, el pilot asturià assaltarà el tron. És el millor i si li donen les eines adequades, ho continuarà demostrant.