Fernando Alonso i l'equip Aston Martin han aconseguit mantenir viva la il·lusió de milers d'aficionats de cara a aquesta temporada. De fet, després d'acabar la temporada passada amb bones sensacions (sobretot les que va deixar a la primera meitat de la campanya) i acabar cinquens al mundial de constructors, tots esperaven molt del cotxe que pogués produir Aston Martin de cara a 2024. Tanmateix, el resultat ha estat més aviat agredolç.

Si bé és cert que aquest nou AMR24 ha millorat en el que li fallava al AMR23 de l'any passat, no ha aconseguit continuar potenciant els punts forts d'un cotxe que permetia als seus pilots estirar els stints de pneumàtics i, a més, volava els diumenges sobre l'asfalt. Ara, malgrat anar com un llamp els dissabtes en classificació, el cotxe no aconsegueix mantenir el ritme en carrera: Aston Martin ha fet un pas enrere.

Mike Krack, cap d'equip d'Aston Martin / Foto: Europa Press - Xavi Bonilla

Mike Krack reconeix la involució del nou monoplaça

El mateix Mike Krack, cap d'equip d'Aston Martin, reconeix que els últims resultats dels seus pilots en classificació "no és el natural" i insisteix que "estem preocupats per la carrera". De fet, en els dos primers grans premis de la temporada, Alonso ha aconseguit col·locar el seu cotxe en una sisena i quarta posició respectivament. Tanmateix, la davallada de rendiment en carrera va fer que el pilot asturià veiés la bandera de quadres de diumenge des de la novena i la cinquena posició.

També Tom McCullough, director de rendiment d'Aston Martin, admet que l'equip encara està aprenent sobre el cotxe i sobre com treure-li el màxim partit. McCullough explica que el nou AMR24 és "aerodinàmicament molt diferent respecte al seu predecessor" i que es troben "una mica sorpresos" del rendiment del monoplaça a una volta.

Fernando Alonso segueix confiant a aconseguir alguna victòria aquesta temporada / Foto: EFE

Fernando Alonso continua confiant que el cotxe pugui donar-li la '33'

"Aquest cotxe escalfa molt bé els pneumàtics, els té llestos per a la primera volta" però "alhora es menja els pneumàtics per aquesta bona característica per a la crono i et ve malament en carrera", explicava Fernando Alonso fa uns dies al diari Marca. Tanmateix, el pilot asturià segueix optimista de cara a aconseguir l'anhelada '33'. De fet, en circuits com Mònaco, on la classificació és pràcticament el 90% de la carrera, els resultats de dissabte poden ser fonamentals. I allà l'Aston Martin sí que respon.

McCullough assegura que en el seu full de ruta hi ha previstes diverses millores que aniran arribant amb el pas de les setmanes. De moment, els de Silverstone ho tenen clar: volen imitar el model de McLaren el 2023. De moment són el cinquè equip i prometen millores per als següents grans premis. Caldrà veure si amb les millores aconsegueixen aquestes "tres o quatre dècimes d'evolució" que Fernando Alonso admet que necessita per competir amb el cap de carrera.