Comença la gira asiàtica a la Fórmula 1. El GP d'Itàlia, que es va disputar al circuit de Monza, va ser l'últim cap de setmana en territori europeu. El "Gran Circ" diu adeu al Vell Continent per donar el tret de sortida a la gira asiàtica. Tres curses en quatre setmanes que ens portaran per Singapur, Qatar i el Japó. Pròxima parada: aquest cap de setmana al circuit de Marina Bay.
Max Verstappen segueix sense tenir rival
Max Verstappen arriba a Singapur com a líder indiscutible. Al GP d'Itàlia, el neerlandès va batre el rècord de més victòries consecutives en la història de la Fórmula 1: en porta 10. Mai s'havia vist un domini tan aclaparador en tota la història de la competició, i no té ganes d'afluixar. Verstappen està cada vegada més lluny dels seus competidors i, fins i tot, del seu company d'equip. Aquesta temporada, Checo Pérez ha estat l'únic capaç de prendre-li alguna victòria, però només ho va aconseguir durant les primeres curses. Ara, el campió del món està a anys llum de la resta.
Tot i això, Pérez és un especialista en les curses urbanes. Aquesta temporada, es va endur la victòria a l'Aràbia Saudita i a Azerbaidjan, dos circuits urbans, així que Marina Bay es podria convertir en un dels últims cartutxos que li queden per mirar de reivindicar-se dins de Red Bull. De no aprofitar l'ocasió, per darrere hi ha una lluita aferrissada per treure-li de les mans el subcampionat. A cinquanta punts del mexicà, Fernando Alonso té la tercera plaça del Mundial i la defensarà amb dents i ungles davant els intents d'arrabassar-li de Lewis Hamilton. Al seu retrovisor, els dos pilots de Ferrari, que han anat millorant amb el pas de la temporada i van marxar de Monza amb una tercera i una quarta posició.
Marina Bay, l'últim circuit on podria arribar la 33
Si hi ha un circuit que ens pot fer somiar aquesta temporada és, precisament, el de Marina Bay. Tradicionalment, a Max Verstappen mai no li ha anat gaire bé a Singapur. De fet, no hi ha aconseguit mai cap volta ràpida, cap pole ni cap victòria. Tot i que la superioritat de Red Bull aquesta temporada és gairebé insultant, és cert que no és el circuit més afí al cotxe de la marca austríaca. Es tracta d'un circuit d'alta càrrega, amb rectes llargues i molts revolts, on tant la velocitat com la tracció juguen un paper molt important.
Mentre que hi ha dubtes sobre el rendiment de Red Bull, Aston Martin té ganes de somiar. Les característiques del circuit i l'ambient optimista que rodeja l'escuderia fan que als seguidors de Fernando Alonso els brillin els ulls en pensar en aquest cap de setmana. De fet, des de principis de temporada, el pilot asturià el va marcar com una data important al calendari, una data on té les seves esperances dipositades i on estaria disposat a arriscar més de l'habitual per a lluitar per la desitjada 33.
Els carrers de Marina Bay, on es corre de nit i sota els llums dels focus, i l'skyline de Singapur l'han vist brillar en més d'una ocasió. De fet, Alonso va ser el guanyador del primer gran premi que es va disputar en aquest circuit, l'any 2008. Va ser una cursa envoltada de polèmica per culpa del famós 'Crashgate', quan el company d'equip de l'asturià, Nelsinho Piquet, es va estampar contra un mur per ordres d'equip, fet que va permetre que Alonso s'emportés l'or en aquella cursa i que Lewis Hamilton es coronés com a campió del món. L'any 2010, Alonso es va treure l'espina quan va guanyar amb totes les de la llei al volant del seu Ferrari. El repte: fer-ho de nou, aquesta vegada amb l'Aston Martin.