Aston Martin ha passat de ser la gran revolució del circ de la Fórmula 1 a l'ostracisme, que el somni de la 33 de Fernando Alonso fos més real que mai a no ser capaç de passar ni tan sols de la Q1 en el circuit de les Amèriques. Escuderies com Mercedes, McLaren o Ferrari, a més de la inabastable Red Bull han evolucionat els seus cotxes a un bon ritme, mentre que Aston Martin ha anat a menys.
La pregunta, doncs, és clara. Què ha passat en els últims mesos perquè Aston Martin hagi caigut en l'ostracisme de la graella de la Fórmula 1? Com pot ser que Fernando Alonso ni tan sols sigui capaç de superar la Q1? Aston Martin ha analitzat la situació i ja té la resposta.
Els canvis de la FIA perjudiquen Fernando Alonso
A Aston Martin no amaguen que no s'ha treballat bé en l'evolució el cotxe, que s'ha pres decisions importants, com el terra de l'automòbil presentat als Estats Units, que va resultar ser un autèntic fracàs. Amb tot i això, no s'ha d'oblidar que part de la culpa de la caiguda d'Aston Martin la té la FIA, que durant la temporada va establir de forma unilateral dues directrius noves que van afectar directament l'equip de Fernando Alonso.
La primera, i més polèmica, va ser la que feia referència a la flexibilitat dels alerons, un dels punts forts d'Aston Martin, mentre que Red Bull no tenia aquest component especialment desenvolupat. Tot just entrar en vigor la nova normativa, els temps dels Aston Martin van caure en picat, demostrant-se que la FIA havia afectat de forma indirecta en el seu rendiment. "No estic a favor de canviar les aletes flexibles a mitjan any. Per què a mitja temporada has d'endurir aquestes aletes o alguna cosa així? Un any, l'aleró davanter de Red Bull estava fent coses rares i d'una cursa a una altra va ser prohibit", va declarar un Fernando Alonso molt molest.
Aston Martin llança la tovallola
Mentre Aston Martin s'allunyava cada vegada més de Red Bull, Mercedes, Ferrari i McLaren li van anar retallant distàncies, la qual cosa va obligar l'equip de Fernando Alonso a buscar fórmules per evitar la caiguda als inferns. I llavors va arribar el segon canvi de la FIA, referents als pneumàtics. Pirelli, fabricant de les rodes d'aquesta temporada, va posar sobre la competició uns pneumàtics nous, diferents, als quals els Aston Martin no s'han adaptat bé, perjudicant-lo de nou en la lluita dels seus màxims rivals.
Davant de totes aquestes adversitats, Aston Martin ha llançat la tovallola i s'ha centrat a treballar al cotxe de la temporada que ve. Fernando Alonso haurà de suar en els pròxims Grans Premis per intentar puntuar. El somni de la 33 haurà d'esperar, ja que aquesta temporada ja sembla impossible que pugui ser real.