Després d'un inici de temporada espectacular, sembla que els dubtes han arribat per primera vegada a Aston Martin. I és que ja no només sembla obvi que les distàncies amb Red Bull són insalvables, sinó que poc a poc va quedant clar que Mercedes és cada vegada més a prop dels britànics, fins al punt que els alemanys ja s'han posat per davant en la classificació del mundial de constructors. Fernando Alonso va aconseguir al Canadà espantar els fantasmes que van sorgir en el Circuit de Catalunya, quan el seu Aston Martin va deixar de ser competitiu per primera vegada en la temporada. A Àustria, en canvi, van tornar els dubtes.

Que alguna cosa no estava anant bé ja es va poder apreciar en la classificació, en la qual Fernando Alonso es va haver de conformar a sortir des de la 7a posició, i això que Txec Pérez i George Rusell havien tingut problemes. I a la baixada de rendiment de l'Aston Martin es va afegir l'errada de l'equip durant la carrera, el que va acabar per portar a col·lació el mal geni que Fernando Alonso porta dins.

Fernando Alonso Red Bull Ring GP Àustria / Foto: EFE - Christian Bruna
Fernando Alonso, durant el Gran Premi d'Àustria / Foto: EFE - Christian Bruna

L'error dels enginyers d'Aston Martin

El moment de tensió es va viure poc després de començar el Gran Premi, quan es va anunciar un Virtual Safety Car. Els equips més eixerits van enviar els seus pilots a boxes, per aprofitar la nova situació per canviar l'estratègia. Fernando Alonso es va mantenir expectant, però va seguir amb el pla previst davant de la falta de notícies per part dels seus enginyers. Va ser llavors quan des d'Aston Martin li van ordenar que entrés a boxes, en un moment en què Fernando Alonso ja no podia, ja que ja havia passat per davant de l'entrada al pit lane.

"Següent volta! No em pots avisar tan tard, company. Tard", va contestar un Fernando Alonso visiblement enfadat davant de la falta de previsió d'Aston Martin, que acabava de liquidar les opcions del pilot asturià de tornar a pujar al podi. De fet, el pilot asturià va aconseguir la 5a posició gràcies a la seva habilitat al volant, ja que va evitar ser sancionat per sortir dels marges, la qual cosa unida a la sanció a Carlos Sainz li va permetre guanyar una posició.

Alonso, intenta veure la part positiva

Malgrat l'enuig que li va produir a Fernando Alonso la gran errada d'Aston Martin durant la carrera, el pilot asturià va decidir tirar un espès vel, almenys en públic, i va intentar veure el vas mitjà ple després de concloure la cursa. Alonso es va mostrar content perquè l'equip ha aconseguit sobreposar-se a les millores de Mercedes, encara que sí que va admetre que Ferrari sembla estar guanyant-los terreny. "Ens hem apropat una mica a Mercedes, comptant l'esprint i avui, i hem perdut punts amb Ferrari perquè han fet un pas endavant. És el que hi ha. Cada cap de setmana hi haurà alts i baixos per a tothom, aquest ha estat una mica baix per a nosaltres, però tenim una oportunitat de revenja en una setmana", va afirmar l'asturià a Àustria.

Fernando Alonso, això sí, va voler enviar un missatge a Aston Martin, que sempre que viatja a Àustria té problemes. "Hem d'entendre per què va succeir. L'any passat l'equip l'havia passat malament aquí, aquest any una altra vegada, és un patró que es repeteix, hem d'entendre-ho per solucionar-lo de cara a la pròxima temporada".