Amb tot decidit aquest any en el mundial de Fórmula 1, amb un Max Verstappen, que ha sortit campió del món per tercera vegada consecutiva (davant de sorpresa de ningú) i amb Red Bull dominant el campionat de constructors (tampoc no ha sorprès ningú) pocs al·licients queden en l'última gran cita del mundial, el Gran Premi d'Abu Dhabi. Mad Max va tornar a regnar a la ruleta de Las Vegas, continuant sense deixar opcions a la resta de pilots i d'equips d'experimentar el que és pujar al primer calaix del podi (només ho han aconseguit Checo Pérez i Carlos Sainz).

Qui no va tenir massa sort va ser un Fernando Alonso que va tornar a baixar a la terra i va demostrar que és humà. Un error a la sortida, li va fer tocar-se amb el seu compatriota, i fer una virolla que no li va permetre lluitar per les posicions davanteres i quedar a una novena posició molt allunyada de la cinquena del seu company en Aston Martin, Lance Stroll, que després d'una temporada difícil l'està acabant en un gran estat de forma. L'asturià no va poder repetir l'èxit del Brasil (una tercera posició) i va tornar a deixar clares mostres del mal final de campanya del seu monoplaça.

Fernando Alonso celebrant el podi en Brasil / Foto: EFE - Sebastiao Moreira

Aston Martin es desinfla per a 2024

A Abu Dhabi es decidiran les últimes places per concretar, sobretot, una quarta posició, en la que hi ha implicats fins a tres pilots: el mateix Fernando Alonso, Carlos Sainz i Lando Norris. Els dos pilots espanyols estan empatats a 200 punts, amb Sainz per davant en haver aconseguit una victòria, per darrere el de McLaren sotja a només 5 punts de distància.

La lluita pel quart lloc en discòrdia serà el principal atractiu en un circuit on, tot apunta, que tornarà a guanyar Max Verstappen, i en una cita en què les tres primeres posicions ja estan tancades. Alonso, a bord del seu Aston Martin, intentarà acabar amb les millors sensacions de cara a la pròxima temporada.

Carlos Sainz i Fernando Alonso / Foto: Europa Press - Florent Gooden

Malgrat un inici de temporada que convidava a l'optimisme, la marca verda se n'ha anat desinflant, i amb això les opcions d'obtenir la tan famosa victòria número 33 del Nano. Mònaco va poder ser el moment cabdal, però eren intermedis, i aquesta decisió podria perseguir tota la vida a Aston Martin, a Fernando Alonso i als seus aficionats.

Fernando Alonso, gairebé impossible aconseguir la 233

Perquè veient la davallada de rendiment de la marca de Silverstone no regna massa l'optimisme en l'entorn de l'equip anglès per a la temporada de 2024. Al garatge britànic han anat introduint millores a l'atzar, per poder competir amb un inabastable Red Bull, sense massa sort.

Mike Krack parlant en el Gran Premi d'Austràlia / Foto: Europa Press

Mike Krack i companyia han posat tota la carn a la graella sense aconseguir el gran èxit per a aquesta temporada, encara que vist amb retrospectiva, els resultats d'Aston Martin, sobretot, gràcies al gran inici de campanya han estat millors de l'esperat, amb 8 podis per a Fernando Alonso (sis tercers i dos segons).

Amb tot, de cara al pròxim curs, Aston Martin perdrà força, fent encara més difícil la missió d'assolir la victòria 33 de Fernando Alonso. Mercedes, McLaren i Ferrari parteixen com els tres grans favorits a plantar-li cara a Red Bull, situant els de Silverstone amb molt poques opcions de sorprendre.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!