S'ha estat parlant, llargament, sobre el futur de Fernando Alonso a la Fórmula 1. Lewis Hamilton va destapar la caixa dels trons en anunciar el seu adeu a Mercedes i el seu posterior fitxatge per Ferrari, un moviment que va avançar la Silly Season de 2025. Un mercat de fitxatges que promet ser il·lusionant i molt mogut per a la gran majoria de pilots de la graella, que acaba contracte amb els seus respectius equips i que poden canviar d'aires, entre ells, com dèiem, el bicampió del món.
L'asturià ha demostrat ser prou competitiu per continuar durant molts anys, malgrat la seva edat, al Gran Circ. Aquest diumenge, amb un monoplaça que no és per tirar coets, ha tornat a sorprendre amb una P6, quan les simulacions li donaven en novena posició. Un fet que demostra que, quant a mans, Fernando és un dels millors pilots del Mundial.
Fernando Alonso es queda sense opcions
Tanmateix, la sospita sobre una retirada del pilot més veterà de la graella és una realitat. L'atapeït calendari, amb cada vegada més jornades, pot significar l'adeu definitiu d'un Fernando Alonso que ja comença a notar el cansament d'estar constantment vivint per a un esport molt exigent. I és que, a més, sembla que s'està quedant amb molt poques opcions per a un canvi d'aires.
Malgrat que el seu nom ha entrat a les travesses per substituir Lewis Hamilton a Mercedes, sembla que aquest lloc és reservat per a Carlos Sainz. Cada vegada més informacions apunten que el gran inici de temporada del pilot madrileny, que abandonarà el box dels de Maranello pel fitxatge de l'heptacampió del món, ha convençut Toto Wolff per asseure'l al costat de George Russell al cotxe de les fletxes platejades el 2025.
Renovar amb Aston Martin o retirada
D'altra banda, l'opció de Red Bull, amb tot l'embolic intern que s'ha viscut a l'equip austríac pel cas protagonitzat per Christian Horner, semblava obrir-se-li al bicampió del món, però aquesta porta s'ha tornat a tancar. Ni Max Verstappen abandonarà a l'equip que l'ha fet tricampió, i aquest any tetracampió del món, de manera consecutiva, ni Helmut Marko acceptarà l'arribada de l'asturià, que d'acord amb Mad Max, no volen cap altre gall al corral.
Fernando, que sempre ha dit que en cas de continuar només ho faria en un monoplaça competitiu, s'està quedant sense opcions, i, en el dia d'avui, només li queda la possibilitat de renovar amb un Aston Martin vingut a menys. La realitat és que el cotxe verd no està a l'altura de les expectatives generades i, encara que el d'Oviedo és capaç de regalar-nos actuacions al caire de l'impossible, això frustra les seves ganes de seguir, però és això, o res.