La situació a Ferrari està a punt de saltar pels aires. La fàbrica de Maranello es troba quarta al mundial de constructors, un lloc gens habitual on s'han vist forçats a trobar-se des que Aston Martin i Fernando Alonso els han desplaçat. En un context així, ha arribat l'hora de buscar caps de turc: és el cotxe, les estratègies o els pilots? A Ferrari preparen una revolució total per començar de zero la temporada que ve. 

L'ambient a Ferrari, ara mateix, és molt complicat. Els resultats d'aquesta temporada estan sent molt discrets i, a més, els pilots s'han vist involucrats en tot de polèmiques relacionades amb errors tècnics, accidents i sancions. L'escuderia amb més títols de la història només ha aconseguit pujar el podi en una única ocasió en les nou curses que s'han disputat ja aquesta temporada: va ser al GP d'Azerbaidjan, quan Charles Leclerc va aconseguir un bronze. Al marge d'aquell dia, no hi ha hagut gaires altres moments optimistes a Maranello. Aquesta desil·lusió pot estar provocant un conflicte entre els dos pilots del garatge, que lluiten per ser l'estrella de l'equip.

Vasseur podria marxar de Ferrari

Davant aquesta situació, arribats gairebé a l'equador de la temporada, és el moment de trobar solucions d'última hora per salvar aquesta campanya i també de començar a treballar en un plantejament sòlid per la temporada que ve. Damon Hill, mític expilot de Fórmula 1 i una de les personalitats més respectades del pàdoc, té clar que cal posar fil a l'agulla per resoldre aquesta situació: "Han de reflexionar extensa, profunda i críticament sobre ells mateixos o algú altre ho farà", ha assegurat a Express Sport. Està clar: el mal rendiment de Ferrari està en boca de tothom.  

Hill no ha tingut pèls a la llengua a l'hora de dir alt i clar per on passa la solució: "Sembla que aquest és el malestar que pateixen perennement. És com que no estàs segur de qui hi ha realment al capdavant. El cap d'equip és una força molt potent en aquest esport. Es necessita la mà ferma d'algú com un Ross Brawn o un Jean Todt per prendre les regnes i fer que tothom estigui en sintonia amb ells". Així doncs, la direcció de l'equip hauria de ser un dels punts que cal replantejar. Després que al final de la temporada 2022 Ferrari prescindís de Mattia Binotto per incorporar Frédéric Vasseur, sembla que la seva actuació al capdavant de Ferrari no està convencent i el seu futur podria estar en dubte. 

Frederic Vasseur enfadado de brazos cruzados / Foto: Europa Press
Frederic Vasseur seriós i de braços plegats al mur de Ferrari / Foto: Europa Press

El seient de Carlos Sainz, en perill

Els pilots també estan en el punt de mira. Ferrari va confiar plenament tant en Charles Leclerc com en Carlos Sainz, però una sacsejada tan forta en l'àmbit institucional a Ferrari podria portar també canvis a escala esportiva, i cap pilot no té el seu seient assegurat. A Maranello, consideren que l'estrella és el pilot de Mònaco, que troben que té prou potencial per a lluitar pel Mundial. Aquest any, però, està frustrat amb el rendiment del cotxe i ha protagonitzat diversos conflictes per qüestions d'estratègia amb els seus enginyers. Leclerc podria estar buscant una alternativa i un destí amb més fiabilitat com, per exemple, al costat de Lewis Hamilton. 

En canvi, Carlos Sainz no ho tindria tan fàcil. El madrileny encara no té l'estatus d'estrella del seu company, que va ser subcampió del món el passat 2022, de manera que tindria més cru fer-se lloc en un equip competitiu i on tingui les eines que calen per lluitar per estar al davant. 

Ara per ara, tot apunta que Ferrari farà l'impossible per intentar fer una segona meitat de temporada més sòlida, amb l'esperança de consolidar el projecte i guanyar continuïtat. En cas de no ser així, s'acosten temps de canvis.