El box de Ferrari ara mateix és una bomba. L'escuderia italiana, que sembla que a poc a poc va fent els passos per ser més competitius, ha iniciat la temporada amb el peu tort. Il cavallino rampante està molt lluny de les posicions davanteres, i de les quals per història li pertocan. Ja no només és que Ferrari no pugui ni tan sols ser a prop de Red Bull, és que tant Mercedes com Aston Martin li han passat la mà per la cara, i són molt lluny de la segona posició.
Frédéric Vasseur, líder de l'equip, continua arrossegant els problemes del tram final de la campanya anterior, on una sèrie d'errors successius van acabar d'enterrar totes les opcions dels italians de conquerir el mundial de constructors, que va acabar caient del costat de Red Bull. El francès continua sense donar amb la tecla per fer del SF-23 un monoplaça competitiu, i els mals resultats de Ferrari han disparat els rumors sobre el futur dels seus pilots.
Vasseur elogia Sainz...
El que més està en dubte és el de Carlos Sainz, malgrat haver obtingut millors resultats que el seu company, Charles Leclerc. El madrileny acaba contracte el 2024 i, tal com ha dit en reiterades ocasions, no té decidit el seu futur.
Vasseur tampoc no ha ajudat amb les seves declaracions, quan ha assegurat que "a Carlos no el vaig elegir, però tampoc no vaig elegir a Charles, els vaig trobar", encara que després ha matisat i les seves paraules i ha elogiat l'espanyol: "estic satisfet amb Carlos, és regular i dona indicacions tècniques importants. Crec que està molt infravalorat".
... però evita parlar de la seva renovació
Amb tot i això, en l'entrevista, concedida al Corriere della Sera, el cap de Ferrari ha continuat alimentant els rumors sobre el futur de Sainz. Vasseur ha admès que l'agent de Carlos li han plantejat una reunió, precisament, per resoldre els temes contractuals.
Tanmateix, el francès s'ha aventurat a dir que no és una prioritat i que caldrà reprendre converses més endavant: "Queden 18 mesos fins a la data límit. En aquest moment, introduir el tema de la renovació seria una distracció i els ho he dit als seus representants, fa un parell de setmanes. La prioritat és que els pilots treballin junts per desenvolupar el cotxe. Després, durant l'estiu, o en acabat, començarem a parlar sobre això".
Els elogis cap a Carlos Sainz són només una cortina de fum per córrer un espès vel i desviar el tema, tanmateix, en Ferrari s'hauran d'afanyar, perquè podria córrer el risc de perdre dos pilots amb un gran potencial.