S'apropa el quart Gran Premi de la temporada, en la cita que acollirà el Gran Premi de l'Azerbaidjan a Bakú. A Ferrari somien espantar els fantasmes de la temporada passada, en la qual van viure una infinitat de problemes que li van impedir de lluitar pel campionat contra un Red Bull, pilotat per Max Verstappen, intractable.
Però, de moment, l'inici d'aquesta campanya és una continuació de l'anterior. Ni Charles Leclerc ni Carlos Sainz no han trepitjat el podi en tot el que portem de temporada, consumant així el pitjor inici de l'escuderia italiana des de 2009. De res, sembla, han servit els canvis interns de la marca vermella, substituint Mattia Binotto per Frederic Vasseur com a director general de Ferrari.
Ferrari necessita millorar
La situació al box és tensa. Tant és així que s'ha especulat amb la marxa del pilot monegasc, el número 1 per a l'equip italià, o almenys això sembla, a Mercedes, com a substitut de Lewis Hamilton. Uns rumors que s'ha encarregat de desmentir el mateix Leclerc "no, de moment", va assegurar el francès.
Les coses no han anat bé per a Charles Leclerc, però tampoc per a Carlos Sainz. Per això, el Gran Premi de Bakú serà la gran prova de foc per a Ferrari. Els dubtes sobre la fiabilitat del SF-23 continuen sobrevolant sobre el box italià, i tots es fan la mateixa pregunta és prou competitiu per lluitar amb Red Bull?
La resposta de moment és negativa. El pilot madrileny exigia canvis al monoplaça per provar de millorar, però Vasseur, tenia altres plans. Avui a Sainz, durant la Q1, tampoc no li ha anat massa bé. Ha donat un ensurt en realitzar una virolla amb el seu cotxe, encara que no li ha impedit de ficar-se a la Q2.
Les primeres millores substancials, a Imola
El director general de Ferrari va agafar un camí diferent de l'exposat per l'espanyol: "Seguim amb el pla. Crec que vam fer alguns ajustaments en termes d'equilibri i comportament, i va ser molt millor a Melbourne i continuarem en aquesta direcció", va explicar, abans d'afegir que "continuarem actualitzant aquest monoplaça; intentarem millorar-lo enormement".
Així doncs, les primeres millores significatives per al SF-23 no arribaran fins a Imola, en el Gran Premi d'Emilia-Romaña. Carlos haurà d'esperar per veure aquests canvis que sol·licitava al seu equip davant de l'evident necessitat de millorar el monoplaça per tornar al camí de la victòria. De moment, les peticions del pilot espanyol no estan sent considerades pels seus, però arribaran, i allà, esperem veure el veritable potencial del SF-23.