La temporada de Fórmula 1, en aquesta aturada estiuenca de la qual estan gaudint els pilots, sembla sentenciada. Max Verstappen està liderant amb suficiència i amb solvència la classificació, demostrant que no hi ha ningú que pugui competir contra ell, ni el seu Red Bull, ni tan sols el seu company Checo Pérez, que es veia preparat per disputar-li el mundial. Res més lluny de la realitat, malgrat tenir el mateix monoplaça que el neerlandès, el mexicà no és capaç de fer-li ombra.

Davant del domini aclaparador de Mad Max, que va camí del seu tercer mundial consecutiu - no ha baixat en cap cursa del podi - la resta d'equips continua treballant per reduir la diferència ja amb la vista posada el 2024, i tractar d'acabar amb la 'dictadura' de Red Bull. Per a això, utilitzaran el segon tram de temporada de 2023, després de l'esmentada aturada estiuenca, per desenvolupar el monoplaça de l'any que ve i retallar-li distàncies a la marca austríaca.

Max Verstappen celebrant amb el puny en alt en el GP de Bèlgica / Foto: Europa Press
Max Verstappen celebrant amb el puny en alt en el GP de Bèlgica / Foto: Europa Press

Ferrari i Mercedes s'uneixen per derrotar Red Bull

Mercedes ja van anunciar que estan treballant en la tornada d'aquells 'anys gloriosos' per tornar a situar l'equip on es mereix. Les fletxes platejades volen tornar a ser aquest equip capdavanter que va permetre a Lewis Hamilton conquerir 6 mundials de Fórmula 1.

Per a això, segons va informar el pilot de la marca alemanya, George Russell, en una entrevista, des de Mercedes s'estan fixant en els models més competitius que han tingut, i tornar a copiar aquests patrons per tornar a 'despertar la bèstia'.

Charles Leclerc al podi del GP Azerbaidjan / Foto: Europa Press
Charles Leclerc al podi del GP Azerbaidjan / Foto: Europa Press

No és casualitat que després d'aquestes informacions Ferrari s'hagi unit a Hamilton per destronar Red Bull. I és que tant la marca alemanya com Aston Martin, una de les grans sorpreses aquesta campanya gràcies a Fernando Alonso, han anunciat que treballaran per al cotxe de l'any que ve.

Ferrari comença a desenvolupar en nou concepte de monoplaça

Segons informa Motorsport.com, l'escuderia italiana, veient que el model d'aquest any no funciona, abandonarà per complet el concepte del seu monoplaça actual, per desenvolupar el de la pròxima campanya i així poder apropar-se a Red Bull. D'aquesta manera, s'unirà a Aston Martin i Mercedes.

Carlos Sainz GP Àustria tovallola / Foto: Europa Press - Florent Gooden
Carlos Sainz tapant-se el rostre amb la tovallola / Foto: Europa Press - Florent Gooden

Un desenvolupament que podrà aprofitar el nen consentit de Ferrari, Charles Leclerc, que ja ha renovat amb il cavallino rampante el seu contracte. Qui sembla que no podrà gaudir-ne tant serà Carlos Sainz, el contracte del qual acaba el 2024, i sembla que no renovarà per marxar a Sauber, que passarà a ser Audi el 2026.