Frédéric Vasseur, director general de Ferrari, va analitzar el bon moment de forma de l'escuderia italiana en acabar el GP de Mèxic. El portal web motosport.com li va preguntar sobre l'ajustada situació entre els seus dos pilots, Carlos Sainz Charles Leclerc, i el ritme de cadascun dels dos.

En general, i sobretot en les darreres cites, aquest és molt parell, però és cert que hi ha caps de setmanes on un és superior a l'altre i en altres cites es canvien els rols. En aquest sentit, Vasseur va exemplificar algunes proves com Singapur o Monza, on precisament Sainz va fer la pole en ambdues, però va cometre un error significatiu, 'traient ferro' a la victòria de l'espanyol sobre el monegasc.

Carlos Sainz Charles Leclerc Silverstone EFE CHRISTIAN BRUNA
Carlos Sainz i Charles Leclerc, abans de la carrera a Silverstone / Foto: EFE - Christian Bruna

A Frédéric Vasseur li ballen les centèsimes quan es tracta de Carlos Sainz

El director general de la marca vermella va indicar que "a Singapur, a la classificació, van ser menys de cinc centèsimes" quan, en realitat, la diferència entre la pole de Carlos Sainz i el segon lloc de Leclerc va ser de quasi vuit (0,072 segons). Casualment, el mateix error va repetir posant com a exemple la qualy de Monza: "Vam tenir tres centèsimes de diferència", però en realitat, aquestes van ser més de sis (0.067 segons), obviant citar també que el Mercedes de George Russel va secundar Sainz i va deixar en tercer lloc Charles Leclerc.

El ritme ha estat "així des del principi de la temporada, excepte una o dues excepcions. Gairebé tenen el mateix ritme a totes les proves”, concloïa, havent ja cremat una llança a favor de Charles Leclerc. Evidentment, es pot tractar d'un error puntual o del ball d'una xifra amb la d'un altre registre, però aquest lleu error i pràcticament insignificant no ho és tant quan es parla de Sainz.

Leclerc sol ser més competitiu, els dissabtes, però a l'hora de la carrera, no han estat precisament poques les ocasions en què la gestió des del box de Ferrari ha afavorit el '16' i ha perjudicat el '55'. De fet, durant aquesta temporada, hem arribat a veure un undercut de Leclerc a Sainz o el propi monegasc demanant per ràdio "una estratègia diferent" en veure's per darrere de Carlos Sainz i sense ritme per avançar-lo.

Carlos Sainz y Charles Leclerc en el GP de Austria / Foto: EFE
Charles Leclerc i Carlos Sainz, durant el GP d'Àustria / Foto: EFE

17 punts de coixí per a Carlos Sainz

Ara ja fa uns quants caps de setmana que no cal destacar cap escàndol entre els pilots de la granota vermella i, precisament, Carlos Sainz ha posat terreny per entremig pel que fa al seu company d'equip. Ja són 17 punts d'avantatge per al madrileny al Mundial, havent quedat Carlos fora de l'esprint del Qatar per problemes amb el tanc del seu combustible abans de començar la carrera. Que totes les cartes estiguin sobre la taula.