Carlos Sainz i el seu futur venen sent els grans protagonistes de la temporada de Ferrari. A falta de resultats, la continuïtat de l'espanyol ha passat a la primera plana, ja que, si bé està tenint un rendiment més regular que Charles Leclerc, es diu que el monegasc és l'aposta en ferm de Frédéric Vasseur i que seria Sainz el damnificat en cas de canvi de noms.

A hores d'ara, però, aquesta alternativa no passa pel cap dels dirigents, però de cara a 2024, quan acaba el contracte del madrileny, les intencions poden no ser les mateixes. Va transcendir l'interès d'Audi, que arriba a la F1 l'any 2026, de comptar amb ell per encetar l'aventura del 'Gran Circ', però mentre no arriba aquest debut, Carlos podria tornar a enfundar-se la granota de McLaren o bé decantar-se per Apline com a equips pont cap al destí final.

Charles Leclerc i Carlos Sainz, pilots de Ferrari / Foto: Europa Press - Florent Gooden

La vinculació de(ls) Sainz amb Audi

A banda de l'arribada d'Andreas Seidl a Audi, que va ser una de les peces clau del ressorgiment de McLaren i que va treballar amb Carlos ara fa uns anys, una altra vinculació del cognom Sainz amb l'escuderia alemanya és que el seu pare, Carlos Sainz, competeix des de l'any 2022 al Dakar amb Audi.

Molt s'ha parlat que el pròxim equip del '55' serà el projecte que s'està desenvolupant entre Audi i Sauber, però Sainz manté que "el meu objectiu principal és guanyar el volant d'un Ferrari. Aquesta serà la meva prioritat el proper hivern, però si no és possible em veuré obligat a buscar-ho en una altra part", conclou un Sainz que està cansat dels rumors.

Carlos Sainz, saludant abans d'una carrera de Fórmula 1 / Foto: EFE

Carlos Sainz reconeix que la seva "no és una situació ideal"

Fa uns dies, Frédéric Vasseur va dilapidar els rumors de possible canvi de cromos al box, però és evident que la data en què expira el contracte de Sainz és cada dia més pròxima. En aquest sentit, el '55' va reconèixer davant dels micròfons de Motorsport Italia que "no vull mentir, no m'agrada començar una temporada sabent que és el meu darrer any de contracte". A més a més, va agregar que "he tingut experiència prèvia amb Red Bull i Renault, sé que no saber quin és el meu futur no és una situació ideal per a un pilot professional".

Mentrestant, a Sainz només li queda seguir demostrant que està qualificat per mantenir el seient que ocupa i, sobretot, que Leclerc no és tan superior a ell com es fa creure. De fet, ja són 9 carreres les que s'han celebrat i la classificació general segueix reflectint que Sainz és el millor dels Ferrari, al cinquè lloc i per davant de Russell, mentre que el seu company d'equip segueix en setè lloc sense millorar gaire els seus resultats.