El mundial de Fórmula 1 del 2022 està a punt d'acabar i les escuderies comencen a treure conclusions. Max Verstappen, de Red Bull, s'ha adjudicat el seu segon títols consecutiu amb una facilitat sorprenent, mentre que la gran decepció ha estat Ferrari. I és que a la pretemporada les expectatives respecte a l'escuderia italiana eren enormes. Els monoplaces havien millorat notablement, a la qual cosa cal afegir que la confiança en el rendiment que podrien aportar Charles Leclerc i Carlos Sainz era enorme. A Bahrain, en el primer Gran Premi, Ferrari va fer doblet, a la qual cosa va seguir un segon posat, de Leclerc, i un tercer, de Sainz, a l'Aràbia Saudita.
Desgraciadament per a Ferrari, les il·lusions es van anar convertint en decepcions a mesura que van anar passant els Grans Premis. Verstappen va començar a guanyar carreres i Leclerc va anar aguantant el tipus com va poder, mentre que Carlos Sainz va anar acumulant mals resultats. Des de l'entorn del pilot madrileny, a més, es va arribar a insinuar que Ferrari ajudava molt més Leclerc que ell, augmentant l'enuig de Ferrari, on cada vegada hi ha més veus que demanen un canvi de pilot.
Un rendiment frustrant
Tot s'ha acabat de torçar en els dos últims Grans Premis, al Japó i a Austin. Carlos Sainz no va concloure cap de les dues curses, la qual cosa li fa veure perillar la cinquena posició de la classificació general. Ara té 202 punts, 63 menys que el seu company d'equip, i amb Lewis Hamilton a només 4 punts. Perilla fins i tot la segona posició a la classificació de constructors, una pèrdua que suposaria un cop tremend per als dirigents italians.
És per això que Carlos Sainz té molt difícil seguir en Ferrari a partir del 2024, moment en què expira el seu contracte. Al Cavallino Rampante confien plenament en Leclerc, de qui consideren que ha fet evolucionar el cotxe i que la temporada que ve estarà més a prop de Verstappen. En Carlos Sainz, en canvi, la confiança s'ha esfumat.
Stroll, una opció remota per a Ferrari
Des d'Itàlia han arribat a apuntar sobre la possibilitat que Sainz deixés de ser pilot de Ferrari en finalitzar l'actual temporada. Lance Stroll, pilot d'Aston Martin i fill del president de l'escuderia, Lawrence Stroll, acaba contracte i és una de les grans perles del Mundial. La temporada que ve tindrà com a company a Fernando Alonso, amb el qual va tenir una topada a Austin, el que el fa témer un mal inici amb l'asturià a Aston Martin.
L'opció, tanmateix, és remota, ja que Ferrari hauria d'indemnitzar Carlos Sainz. Falten 3 curses i depenent dels resultats es podrien canviar decisions, encara que tot apunta que Carlos Sainz correrà l'any que ve amb Ferrari. Conclosa la temporada, tret que aconsegueixi uns resultats ara inesperats, quedarà lliure. En Ferrari ja no confien en ell.