Continuen creixent els nans al circ que té muntat Ferrari. El tram final de la passada campanya va ser un autèntic xou al box vermell, on es van succeir una sèrie d'errors grollers que li van impedir d'acabar lluitant per ser primers en el mundial de constructors. Aquest any les coses no han anat millor per a il cavallino rampante, el començament de temporada del qual és una continuació de l'anterior. Des de l'escuderia italiana es van fer una sèrie de canvis estructurals per posar fi als problemes, entre els quals va destacar el canvi de director general, on es va canviar a Mattia Binotto, per Frédéric Vasseur.

No obstant això, res no ha canviat. El francès tampoc no ha estat capaç de donar amb la tecla per fer del seu nou concepte de monoplaça, el SF-23, un cotxe competitiu. En l'últim Gran Premi disputat, a Montmeló, va donar mostres de les seves carències i es va veure superat per un Mercedes que sí que va encertar amb les millores. A Ferrari estan vivint el dia de la marmota i continuen repetint una vegada i una altra la mateixa història. El cotxe té grans problemes de fiabilitat i Carlos Sainz ho sap.

Frederic Vasseur enfadat de braços plegats / Foto: Europa Press
Frédéric Vasseur enfadat de braços plegats / Foto: Europa Press

Carlos Sainz es queixa del seu monoplaça...

Tampoc no s'ha de ser gaire llest per adonar-se que el SF-23 no està per competir pels llocs de cap. Durant la classificació, Charles Leclerc no va ser capaç de passar de la Q1, quedant en una de vergonyosa dinovena posició, el seu company, Sainz, va fer un gran dissabte que aviat s'ensorraria.

I és que només n'hi ha prou amb veure les curses per veure com el monoplaça de Ferrari és un llast per als seus pilots. Sainz, que sortia des del segon lloc, va acabar caient en picat fins a la cinquena posició, superat pels Red Bull i els Mercedes, que van deixar en evidència a l'escuderia italiana.

Carlos Sainz Ferrari / Foto: Europa Press - Dppi
Carlos Sainz amb rostre seriós / Foto: Europa Press - Dppi

Un fet que ha comentat el pilot espanyol en més d'una ocasió i que, com és lògic, preocupa. "Si és que no puc ni tirar", es lamentava en finalitzar la cursa. Però va anar més enllà: "no puc atacar més enllà del 60% del cotxe", va assegurar Sainz, frustrat per no haver pogut pujar al podi.

... i Ferrari no li fa gràcia

Carlos ja sabia que era un circuit complicat per a les mancances del seu monoplaça, ja ho va avisar quan va dir que "crec que amb els bots i les debilitats en les corbes d'alta velocitat mai no serem competitius aquí". Sainz va despullar per complet tots els problemes del SF-23.

Charles Leclerc Carlos Sainz / Foto: Europa Press - Florent Gooden
Charles Leclerc i Carlos Sainz ni es miren / Foto: Europa Press - Florent Gooden

Les declaracions del pilot de Ferrari no han agradat gens a l'escuderia, que ja han donat un toc d'atenció al madrileny. A l'equip vermell, sembla, són dels que pensen que els draps bruts es renten a casa i que no s'han de descobrir els problemes interns, encara que són una obvietat.

Tot això embolicat en els rumors sobre el futur d'un Carlos Sainz que, malgrat tots els esforços, continua estant molt qüestionat al box de Maranello. A Ferrari prefereixen Leclerc, al que consideren millor i com a pilot número 1, malgrat que l'espanyol ha obtingut millors resultats. Tanmateix, el monegasc no es queixa com Sainz i és el que volen, a algú submís. Carlos continua sent a la corda fluixa.