Després d'una carrera esquitxada per les decisions d'equip, l'apel·lació que ha presentat Aston Martin en concloure el GP d'Àustria ha fet caure Carlos Sainz fins a la sisena posició després de sumar-se-li al seu crono els 10 segons de sanció pertinents per excedir els track limits. Tot i travessar la línia de meta en quart lloc, el madrileny deixarà de sumar 12 punts en favor d'un Lando Norris que l'avança de manera virtual, veient-se també afavorit per la sentència de la FIA un Fernando Alonso que queda en la cinquena posició definitiva.

Uns track limits de broma

Ja des del divendres, la restrictiva política de Control de Carrera amb els límits de pista vaticinava marcar el cap de setmana. Les primeres víctimes de les línies blanques van ser Checo Pérez i Lewis Hamilton, que s'han vist obligats a arrencar avui des de la quinzena i tretzena posició, respectivament, després de veure invalidats els seus millors cronos a la Q2.

No obstant això, Aston Martin ja avisava Alonso per ràdio durant les darreres voltes que apretés per tal de reduir la diferència amb els pilots que el precedien. L'asturià, en un principi, no entenia res, però l'escuderia britànica era del tot conscient que la FIA havia deixat molts pilots sense càstig, encara que aquests havien comès les mateixes irregularitats que venien cobrant-se amb una sanció.

Tant és així, que a banda de les sancions de 5 segons que s'han aplicat durant la carrera, l'apel·lació d'Aston Martin s'ha acabat traduint en els 10 segons esmentats per a Sainz (de quart a sisè), 10 segons més per a Lewis Hamilton (de setè a vuitè), i 10 segons per a Alexander Albon, Pierre Gasly Logan Sargeant, que ja havien qualificat fora de la zona de punts. Els casos més flagrants, els 15 segons que han recaigut sobre Nyck de Vries i els 30 segons que li han caigut a Esteban Ocon, sanció que significa que ha sobrepassat les línies blanques fins en 20 ocasions.

La corba 10, la gran culpable

En un circuit tan ràpid com el Red Bull Ring, el fet que els track limits es trobessin entre els pianos i l'asfalt ha acabat, primer condicionant, i després condemnant, la majoria de pilots. Amb tot, ha estat la corba 10, l'última abans de meta, la que s'ha cobrat més víctimes.

Carlos Sainz, al límit de sobrepassar la línia blanca de la corba 10 del Red Bull Ring / Foto: Europa Press - Florent Gooden

Es tracta d'un revolt que es fa pràcticament a fons, on l'asfalt en si acabava abans d'un ample piano, reforçat també per asfalt tintat en blau. És a dir, un tros de formatge que tots els ratolins han acabat anant a buscar, a preu de 5 segons de sanció cada 4 amonestacions. Un drama, sens dubte, que acaba d'adobar el desenllaç del cap de setmana de Carlos Sainz.