El Barça va triomfar a la Cartuja, aconseguint el seu 32è títol de la Copa del Rei ja de matinada (el partit va començar a les 22 hores i la disputa d’una pròrroga va allargar la final fins a hores intempestives), però també ho van fer les cadenes de televisió que van poder oferir el partit en directe. El fet que la final es pogués veure en obert, i l’expectació que va generar un clàssic a la Copa que no es donava des de feia 11 anys, va disparar les audiències televisives fins a nivells de rècord. Va ser el cas de TV3, que va aconseguir un èxit absolut d’audiències amb la seva programació esportiva dedicada aquesta final de Sevilla que va viure un triomf històric del Barça. Els culers que van veure el partit en directe, i els milers que el van seguir per la televisió pública catalana, van gaudir d’un partit èpic, emocionant i trepidant, en el que l’equip blaugrana va aconseguir avançar-se primer amb un gol de Pedri, i remuntar després que el Madrid s’avancés amb dos gols de Mbappé i Tchouaméni amb un xut de Ferrran que va portar la final de la pròrroga, on Koundé es va vestir d’heroi inesperat per aconseguir el gol de la victòria a quatre minuts d’arribar a la tanda de penals.

Segons informa 3Cat, gairebé dos milions d’espectadors van connectar amb la programació esportiva de TV3, durant la prèvia, el partit i el postpartit, amb el Barça campió i celebrant el segon títol de la temporada, després de la Supercopa, els dos aconseguits, a més, davant el Reial Madrid, el que sempre suposa un plus d'alegria pels culers. La final va tenir una quota del 36,1% durant el partit, i un 38,8% a la pròrroga, que ja va superar la mitjanit, amb un total d'1.427.000 espectadors. La quota de pantalla encara va ser superior en el postpartit, quan va arribar a un 45% durant l’entrega del trofeu, que van recollir conjuntament els capitans Ronald Araujo i Marc-André ter Stegen, el porter alemany que va tornar a entrar en una convocatòria després de vuit mesos lesionat. El programa posterior de la celebració dels jugadors blaugrana va tenir un 39,7% de quota de pantalla.

La final va suposar un impuls per la plataforma 3Cat, la fusió digital de continguts de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), que inclou TV3 i Catalunya Ràdio. L’èxit d’audiència també es va repetir als mitjans digitals de la plataforma. Més de 150.000 dispositius únics van veure o sentir continguts relacionats amb la final de la Copa del Rei amb 3Cat, bé a través de la televisió o de la ràdio. La final ha estat l’emissió en directe més vista de la temporada, i de la curta història de la plataforma, mentre que la retransmissió de Catalunya Ràdio pels canals digitals ha estat també la més escoltada de la jornada en directe.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Esport3 (@esport3)

 

La1 de TVE va fregar els 8 milions d’espectadors

L’emissió en obert per TVE també va arrasar a la resta de l’estat espanyol. La1 va ser líder d’audiència aquest 26 d’abril, amb una mitjana del 25,8% de quota de pantalla, gràcies a la retransmissió de dos esdeveniments de màxim interès, com van ser el funeral del papa Francescla final de la Copa del Rei. El partit de futbol, emès entre les 22.00 fins a les 0.46 hores, va ser vist per 7.279.000 espectadors, el 49,7% dels que estaven veient la televisió. L’audiència es va disparar durant la pròrroga (entre les 0.03 i les 0.04 hores), quan 7.862.000 espectadors van veure el gol de Koundé i el triomf blaugrana, el que representa 57,2% de quota de pantalla. El programa posterior al partit, Estudio Estadio, va tenir 2,8 milions de seguidors (32,5%) en plena matinada.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!