Red Bull és una escuderia de Fórmula 1 que s'ha especialitzat a captar a joves talents als quals converteix en grans campions. Així va ser, sense anar més lluny, amb Max Verstappen, que va seguir els passos que abans van portar Sebastian Vettel a guanyar 4 títols consecutius. I 2 dels pilots que van estar en l'òrbita de Red Bull quan eren molt més joves van ser Fernando Alonso i, especialment, Lando Norris, que ara s'ha convertit en la principal alternativa de Verstappen. Així ho ha admès Helmut Marko, històric assessor de Red Bull, en la seva participació en el podcast Inside Line.

"El 2019, vam tenir discussions serioses i teníem un contracte llest per a Lando Norris, per a AlphaTauri o Toro Rosso", ha explicat Marko. "Desafortunadament, McLaren es va assabentar... i hi havia una clàusula que detenia aquest acord amb Lando Norris", ha afegit l'assessor de Red Bull.

Helmut Marko, històric assessor de Red Bull / Foto: EFE

McLaren va vetar el fitxatge de Lando Norris per Red Bull

El 2018, Lando Norris era pilot de F2 i pilot de proves de McLaren. Amb només 19 anys, el britànic era una de les grans perles de la Fórmula 1, el que va portar Red Bull a anar a per ell. En aquells moments, l'escuderia austríaca estava a l'ombra d'una Mercedes intractable, per la qual cosa buscava regenerar-se per tornar a l'elit. En MacLaren, per la seva part, la gran estrella era Fernando Alonso, que no aconseguia els resultats esperats.

Finalment; McLaren va vetar la sortida de Lando Norris i li va donar un dels seus volants, mentre que el seu company va passar a ser Carlos Sainz. Ambdós eren dues grans perles de la Fórmula 1, com han acabat certificant amb el pas dels anys.

Fernando Alonso, pilot d'Aston Martin / Foto: EFE

L'intent fallit de Red Bull de fitxar Fernando Alonso

Una dècada abans de veure com se li escapava el fitxatge de Lando Norris, el 2008, Helmut Marko va intentar fitxar a una altra jove estrella, Fernando Alonso, que volia sortir de McLaren-Mercedes després de guanyar 2 Mundials amb Renault. "Abans de començar a guanyar, no sé exactament el quin any, crec que podria haver estat 2008 o així, havíem estat parlant amb Alonso, però no ens va prendre seriosament, suposo, i això no va succeir", ha explicat Helmut Marko en Racing News 365. "Ara podem estar orgullosos dels nostres propis dos campions del món, Sebastian Vettel i Max Verstappen".

La negativa de Fernando Alonso va portar Red Bull a apostar per Sebastian Vettel, que només 2 anys després va guanyar el primer Mundial de la història de Red Bull, el primer de 4 de consecutius. Fernando Alonso, per la seva part, va tornar a Renault, encara que amb un cotxe poc competitiu. Ningú no sap què hauria passat si l'asturià hagués acceptat l'oferiment de Red Bull.