Val més prevenir que curar. Això és el que ha pensat Lluis Valls Balletbo, un dissenyador industrial català de 26 anys que vol revolucionar el món de l’equipament esportiu. Flekick, la seva empresa, pretén protegir i optimitzar el rendiment dels futbolistes. I ho vol fer a través d’una canyellera lleugera, còmode, personalitzable i de plenes garanties.

Nike, Adidas o Puma es reparteixen gran part del mercat esportiu, però Flekick vol treure el cap entre les grans marques amb un producte innovador. Les canyelleres, dissenyades i fabricades a Catalunya, pretenen situar-se en la confluència entre protecció i comoditat. Amb un pes de 32 grams i formades per una fusió de materials adaptables al cos, el producte ha tingut una molt bona acceptació entre els futbolistes professionals, acostumats a provar i utilitzar tota mena de complements.

De l’aula al camp

Flekick va néixer a partir d’un projecte de final de carrera. El producte, que avui en dia tothom pot adquirir a través del seu lloc web, va començar a caminar a les aules de l’Escola Universitària de Barcelona de Disseny i Enginyeria (ELISAVA).

L’empenta dels tutors, que li pronosticaven un bon futur al mercat, va ser decisiva perquè la canyellera donés el salt del paper a la fàbrica. En certa mesura, els professors van ser els padrins d’alguna cosa més que un simple treball final. La voluntat del Lluis era, des del primer moment, dissenyar un producte real. Més enllà de la nota.
 

“El meu somni és tenir una marca d’esport pròpia perquè crec en el disseny que millora i evoluciona els productes, per oferir un plus als usuaris”, explica el fundador de l’empresa abans de destapar alguna novetat en la que ja està treballant.

Ara mateix, el creixement de Flekick està molt marcat pel dia a dia i centrat en poder respondre a totes les comandes, algunes d’elles des de l’estranger. L’empresa, per ara, no té una seu física però si el volum de negoci segueix evolucionant com fins ara no tindrà més remei que començar a mirar locals a Barcelona, epicentre de tota la seva activitat.

La compra de la canyellera, disponible en quatre talles (XS, S, M i L), inclou dues mitges de compressió graduada per millorar la circulació sanguínia i evitar les típiques escenes dels jugadors, ajupits, col·locant-se a lloc les proteccions. La millor empenta per a Flekick són els testimonis de futbolistes de Primera Divisió que ja estan associats amb la marca com Jordi Amat, Sergi Gómez, Hernán Pérez, André Onana o Marta Unzué.
 

Els futbolistes, que ja han provat les canyelleres en partits i competicions oficials, coincideixen a destacar la comoditat que ofereix el disseny ergonòmic. L’empresa es basa en el feedback positiu acumulat durant els primers mesos de vida per augmentar la seva nòmina de clients professionals.

Créixer amb el futbol base

Flekick se centra ara, després d’introduir el producte en els vestidors de Primera, en construir ponts amb els clubs i les escoles de futbol. L’adaptabilitat del producte possibilita que estigui destinat a totes les edats, per a nois i noies que busquen fiabilitat i estar a l’avantguarda amb un disseny únic. Cada futbolista pot decorar les canyelleres al seu gust: incloent números, frases, fotografies, dibuixos...

L’empresa vol aprofitar aquest valor afegit per associar-se amb entitats i campus que vegin en el producte la possibilitat d’oferir un reclam per als seus futbolistes. Flekick es marca aquesta temporada, que tot just acaba de començar, com un repte per vestir i protegir el màxim de futbolistes possibles.