El futur de Ronald Araujo al FC Barcelona segueix en l'aire. Malgrat haver renovat el seu contracte fa pocs dies, la seva continuïtat a l'equip no està assegurada. Hansi Flick no ho considera un indiscutible en el seu esquema tàctic, i si arriba una bona oferta, no posarà problemes a la seva sortida.

El tècnic alemany prefereix defenses amb millor sortida de pilota, una cosa en la qual Araujo continua tenint carències. Jugadors com Pau Cubarsí, Iñigo Martínez o fins i tot Eric García encaixen millor en la idea de joc que Flick vol implantar a l'equip. Això deixa el central uruguaià en una situació delicada de cara al mercat de fitxatges del pròxim estiu.

Ronald Araujo celebració gol Barça / Foto: EFE

Deco ja treballa en la seva venda

Davant d'aquest escenari, el director esportiu del Barça, Deco, ha començat a moure's al mercat per trobar una oferta que beneficiï el club. Sap que Araujo és un jugador molt valorat a Europa, especialment en la Premier League i la Bundesliga, on equips com el Bayern de Munic, el Manchester United o el Chelsea han mostrat interès en el passat.

La intenció del Barça és treure almenys 60 milions d'euros pel seu traspàs. En el context actual, en el qual el club segueix amb problemes financers, una venda important com la d'Araujo ajudaria a equilibrar comptes i a finançar altres fitxatges estratègics.

El Bayern de Munic, el principal candidat

L'equip que més interès ha mostrat a Araujo és el Bayern de Munic. Ja l'estiu passat van intentar fitxar-lo, però el Barça es va negar a negociar. Ara, amb Flick al comandament i sense comptar amb ell com a peça clavi, la situació ha canviat. El Bayern busca un central de garanties per reforçar la seva defensa i veu a Araujo un perfil ideal.

El conjunt bavarès podria presentar una oferta propera als 70 milions d'euros, una quantitat que el Barça veuria amb bons ulls. Tanmateix, el Manchester United i el Chelsea també segueixen de prop la seva situació, per la qual cosa s'espera que hi hagi una subhasta pel jugador en els propers mesos.

Ronald Araujo escalfament / Foto: Europa Press

Un adeu cada vegada més probable

Araujo sempre ha mostrat el seu compromís amb el Barça, però si el club li obre la porta de sortida i arriba una oferta convincent, la seva marxa podria ser una realitat. A més, l'uruguaià vol sentir-se important en el projecte esportiu, i si Flick no ho considera una peça clau, podria acceptar un nou repte en un altre gran club europeu.

En els propers mesos es definirà el futur del central charrúa, però tot apunta que Deco aprofitarà l'interès dels grans d'Europa per tancar una venda milionària. Si el Bayern o un altre equip posa sobre la taula una oferta superior als 60 milions, el Barça no dubtarà a acceptar i donar per tancada una de les grans operacions de l'estiu.