El Barça està en una recerca contra rellotge del substitut de Xavi Hernández a la banqueta. L'entrenador català continuarà dirigint l'equip fins al 30 de juny, intentant fer un paper digne amb l'equip que li permeti classificar-se per a la Champions League de la pròxima temporada i arribar el més lluny possible en la present edició.
Sembla que el candidat ideal per a Joan Laporta és Hansi Flick. L'alemany compleix molts dels requisits que li agraden al president. És un dels màxims exponents de la "via alemanya", seguint un joc pròxim al cruyffismo. L'exentrenador del Bayern de Múnich ja té una llista de possibles reforços, a més de jugadors de l'actual plantilla culer amb qui no compta.
![Iñigo Martínez ordres / Foto: EFE Iñigo Martínez ordres / Foto: EFE](/uploads/s1/44/30/13/87/inigo-martinez-ordenes_15_630x420.jpeg)
Íñigo Martínez, a la corda fluixa
Entre aquests descarts hi ha Íñigo Martínez. El central basc va arribar el juliol per reforçar la línia defensiva. Després de ser absent els primers mesos per una lesió de fascitis plantar que no li va permetre debutar com a titular fins al partit contra el Mallorca, en la jornada 7 de Lliga, es va fer ràpidament amb la confiança de Xavi. La seva solidesa defensiva i capacitat per treure la pilota jugada el van convertir en un actiu molt valuós per al seu equip.
Tanmateix, tot es va torçar quan va tornar a lesionar-se en l'escalfament del partit contra l'Atlètic de Madrid. Va reaparèixer en el partit de Copa del Rei contra el Barbastre, però al cap de deu minuts va tornar a lesionar-se del bíceps femoral. Un calvari de lesions que no li ha permès mantenir la regularitat. Contra el Nàpols, en l'anada dels vuitens de Champions, el defensa de 32 anys va sortir assenyalat en el gol de Victor Osimhen.
![Pau Cubarsí Barça / Foto: EFE Pau Cubarsí Barça / Foto: EFE](/uploads/s1/45/23/66/95/pau-cubarsi-barca_15_630x420.jpeg)
Pau Cubarsí li treu el lloc
La seva actuació contra els italians podria tenir més conseqüències de les previstes. El gol va ser l'acció on va fallar de forma més clara, però en general es va veure superat durant tot el partit. La resposta de Xavi ha estat deixar-lo com a suplent contra el Getafe, cedint-li la titularitat a Pau Cubarsí.
El jove central de 17 anys ha estat tota una sorpresa. En un any en què ha aparegut una futura estrella com Lamine Yamal, que contra els blaus va tornar a ser suplent després de no ser-ho des de la final de la Supercopa d'Espanya, el català s'ha guanyat un lloc al primer equip. Encara que en condicions normals ha de tenir per davant jugadors com Araujo, Christensen o Kounde, el defensor de La Masia pot ser un bon suplent que amb el temps es vagi guanyant la titularitat. Amb tants efectius en defensa i una bona planificació esportiva per part de Flick, Íñigo Martínez podria estar a la rampa de sortida.