Com és habitual, els 30 pilots de Moto3 han donat el tret de sortida a la jornada de classificació en el Gran Premi de Catalunya a Montmeló. I ho han fet amb Dennis Foggia sent el més ràpid de tots, la qual cosa li valdrà per sortir des de la primera posició en la cursa de diumenge.
Foggia domina de principi a fi
El romà ha dominat la sessió des de l'inici, com ha fet en la sessió de lliures prèvia, firmant una bona volta que l'ha enlairat a una primera posició que no ha abandonat en cap moment. No només això, sinó que en l'última de les sis voltes que ha fet sobre el Circuit de Barcelona-Catalunya ha batut el seu propi temps, que ha acabat deixant en 1'48,290.
Foggia, quart al Mundial, ha acabat per davant del turc Oncü, que ha aconseguit quedar-se a 138 centèsimes del millor temps que ha marcat l'italià. Per trobar el primer espanyol cal arribar fins a la tercera posició, des d'on sortirà Izan Guevara.
El balear, que va dominar amb solvència els lliures de divendres, ha pogut colar-se entre els tres primers en l'últim sospir, per seguir en el seu objectiu de posar pressió al líder del Mundial, el castellonenc Sergio García que avantatja Guevara, segon, en 28 punts.
Sergio García i Masià, dos favorits lluny de la pole
Una distància que pot veure's reduïda si Guevara aconsegueix acabar per davant de García, que no ha pogut passar de la setena posició. Un altre dels favorits que s'ha quedat molt lluny de les primeres posicions ha estat Jaume Masiá.
El d'Algemesí, tercer en la classificació general empatat a punts amb Foggia, sortirà en la catorzena posició després que, en els últims segons, quan anava millorant ostensiblement el seu temps, ha caigut i s'ha quedat sense opcions, obligant-lo a remuntar en la cursa si no vol sortir de Barcelona encara més despenjat de la lluita pel Mundial.
Encara que és només la classificació, i en la cursa tot pot donar un gir imprevisible, les cartes són sobre la taula. El ritme de Guevara i Foggia, perseguidors directes de Sergio García, sembla convidar a pensar que a Montmeló pot compactar-se més una categoria, que, en el dia d'avui, és on hi ha més diferència en la lluita pel campionat.