Gir de guió inesperat al GP de Bèlgica. Tot i que George Russell ha sorprès el món sencer i s’ha endut el triomf quan ningú donava un euro per ell, el seu somriure ha durat només unes hores. I és que la FIA ha decidit desqualificar-lo perquè el seu Mercedes no complica amb el pes mínim que s'exigeix al final d'una cursa, provocant que Lewis Hamilton hereti la seva victòria i que Charles Leclerc pugi al podi. El W15 de Russell ha pesat 796,5 kg, 1,5 kg menys del pes mínim que són 798 kg, un error greu de la seva escuderia que ha pagat molt car, esterilitzant una de les sorpreses de l'any.
L'esforç titànic de Russell queda en un no res
Sortia en sisena plaça i, des de l’inici, no semblava poder competir amb els seus rivals. Verstappen, que sortia en onzena plaça per una sanció de 10 posicions, tenia més possibilitats que el britànic. Però el Mercedes ha decidit jugar-s’ho tot a fer una sola aturada i forçar els pneumàtics al màxim. Contra tot pronòstic, ha sortit millor del que podia pensar. Russell guanya la seva segona carrera de la temporada, i Hamilton i Piastri l’acompanyen al podi.
La sortida ha estat caòtica com mai. Leclerc ha defensat la seva primera plaça amb molta facilitat, en gran part gràcies a la lluita per la segona posició entre Hamilton i Pérez. Els dos cotxes s’han tocat en diverses ocasions, molt agressius, i el Mercedes ha avançat a la primera corba el Red Bull, que ha tingut una cursa per oblidar. Qui també ha tingut una sortida catastròfica ha estat Lando Norris, que ha perdut 3 posicions en la primera volta i s’ha trobat amb Max Verstappen just darrere des de l’inici. Alonso, en la seva cursa particular, ha cedit la vuitena plaça al neerlandès a la primera volta i així s’ha quedat fins al final.
En un circuit tan llarg, l’estratègia és vital
A partir d’aquí, l’estratègia ha decidit el destí de cada pilot. Checo Pérez, preguntant a l’equip pels problemes a la bateria. La resposta: tot perfecte. No ho notava així el mexicà, que ha continuat perdent posicions mostrant-se molt dèbil. Carlos Sainz, que sortia setè, ha intentat una gesta inesperada en voler fer una sola aturada a boxes. Els pneumàtics durs volaven i, quan tothom ja havia parat, el madrileny s’ha trobat en primera posició gairebé a la meitat de la cursa. L’equip el cridava, però a ell no li interessava. Si aguantava unes voltes més sense canviar, podia sorprendre tothom i lluitar per un podi al final. Però el somni ha resultat ser això, un somni. Sainz ha acabat fent dues aturades de tota forma i ha acabat tal com sortia.
Verstappen, amb la mateixa actitud de sempre, comunicava per ràdio que ja estava preparat per començar a atacar, deixant entendre que fins al moment estava valorant la situació. Esperàvem una remuntada èpica del neerlandès, però, al final, ha resultat ser tot paraules buides. La seva lluita ha estat amb Lando Norris per la cinquena plaça, però en cap moment ha pogut apropar-se als de davant. El millor del dia, Hamilton, que a la tercera volta ja ha avançat Leclerc i ha intentat marxar en solitari. Semblava una victòria plàcida per al britànic, però el seu company d’equip tenia altres plans.
George Russell o com enfrontar-se a les dificultats
En una altra estratègia sorprenent, Russell ha decidit jugar-s’ho tot a una parada, com volia fer Sainz. 33 voltes de pneumàtic dur per acabar la cursa, i Hamilton que veia com se li escapava el triomf que ja assaboria. Quedaven 5 voltes i Russell mantenia 3 segons d’avantatge, però el ritme de Hamilton era molt superior. Ens esperava un final espectacular entre els dos Mercedes, que serien primer i segon, però no quedava clar en quin ordre. Lewis ha arribat a falta de 2 voltes i tot apuntava a un avançament fàcil, però Russell no es volia rendir fàcilment.
La baralla entre els dos britànics l’ha aprofitat Oscar Piastri, que els retallava 3 segons i es volia unir a la festa a última hora. L’australià, que ha fet una cursa molt sòlida, amb un avançament espectacular a Leclerc per aconseguir el podi, ha somiat per uns segons, però li ha faltat temps. Hamilton no ha tingut l’embranzida necessària per superar el seu company, tot i tenir pneumàtics molt menys desgastats, i Russell ha aconseguit la seva segona victòria de la temporada, contra tot pronòstic. Leclerc ha quedat aïllat en quarta plaça, i Norris no ha pogut avançar Verstappen, que li treu uns puntets més a la classificació. Tanmateix, aquesta alegria del britànic ha acabat en un no res. Una cursa que ha tingut molt material estratègic, però que s'ha acabat decidint als despatxos.