Gerard Piqué va intentar comprar el Barça Corporate, que consisteix en quatre unitats de negoci creades el 2015 amb la intenció de generar més ingressos. La idea amb aquest projecte és vendre el 49% i que el club blaugrana es quedi amb el 51% i això és el que pretenia Piqué, segons ha informat Crónica Global.
Oferta feta el maig de 2020
Piqué va fer la seva oferta el maig de 2020 a través de la seva empresa Kosmos i la resposta del llavors president Josep Maria Bartomeu va ser clara: no rotund. Bartomeu es va negar i el principal motiu va ser que l'operació hauria suposat un tracte de favor i, per tant, una infracció gravíssima en el codi ètic que han de complir els treballadors del club.
El central i empresari català no es va voler donar per vençut amb la primera resposta i va insistir. La posició de Bartomeu i l'anterior junta directiva no es va moure i això va provocar l'enuig en el futbolista, sempre segons les mateixes informacions.
El Barça Corporate ha estat recentment polèmic i amb les implicacions de Josep Maria Bartomeu i Joan Laporta. Primer va dir la seva l'expresident amb una carta que carregava amb duresa contra Laporta i després l'actual màxim mandatari va desmuntar el que considerava unes "mentides".
Bartomeu assegurava que la venda del 49% hauria suposat una "entrada mínima de 220 milions d'euros" i que hi havia quatre societats interessades: Blackstone, el consorci -Investindustrial, Elysian i Fanatics-, Abry Partners i Artos. Per la seva part, Laporta va respondre que les ofertes rebudes no estaven a l'altura i que, per exemple, el Barça Studios "no estava preparat jurídicament per ser venut". "BLM (marxandatge) té una capacitat de creixement enorme i ens limitava força pel contracte que hi havia amb Nike" i "l'acord amb CVC suposava hipotecar els drets audiovisuals del Barça durant mig segle". L'actual president creu que Bartomeu "va voler tapar forats a curt termini, i així ens ha anat. L'herència que agafem és nefasta, molt preocupant i dramàtica".
Recordem que el Barça Corporate està distribuït en: Barça Licensing i Marxandatge (BLM): xarxa de botigues per comercialitzar la roba i llicències; Barça Studios: centre d'innovació digital esportiu sobre continguts, big data i producció audiovisual; Barça Innovation Hub: plataforma d'impuls a la investigació científica i tecnològica aplicada a l'esport i el coneixement; i, Barça Academy: prop de 50 centres d'ensenyament a tot el món amb la clau d'un model formatiu integral esportiu de futbol i de valors.