La moda actual de la publicitat és posar els anuncis en grans lones i que després es converteixin en virals. Així ha anat passant en els últims mesos, i l'últim en afegir-se al món de les pancartes ha estat Gerard Piqué per promocionar la Copa Davis de tennis que se celebrarà a Madrid del 25 de novembre al 5 de desembre.
La pancarta de la Copa Davis de Piqué
L'equip de màrqueting de la Copa Davis, presidida per l'actual futbolista del Barça, ha imitat Joan Laporta i Amazon amb les lones publicitàries gegants per provocar una reacció de la ciutadania. I la sensació publicitària del moment, i que segur que es parlarà molt d'ella, és la que la Davis ha posat a la Gran Via de Madrid.
En el cartell, tot de color vermell, s'hi llegeix en lletres grogues: "En Madrid somos de derecha y de revés. Vuelve la Copa Davis". Una frase tennísticament impecable ja que parla dels dos cops més utilitzats en aquest esport, la dreta i el revés, però també té una connotació política de fons.
Primer de tot s'ha de recalcar que són els colors de la bandera espanyola. I sense voler dir-ho, però indirectament queda clar, hi ha una referència política molt subtil i molt encertada. El detall se centra en la frase "En Madrid somos de derecha...", ja que fa pocs dies Isabel Díaz Ayuso, dirigent del PP madrileny a la Comunitat de Madrid, va guanyar les eleccions. I també va treure un gran resultat el partit d'ultradreta Vox. Els qui van caure considerablement van ser les esquerres, sobretot el PSOE i Unidas Podemos. Així que la sentència que ha escollit la Copa Davis és encertadíssima.
I segur que Gerard Piqué com a màxim responsable de la competició ha participat i ha apostat per aquest anunci publicitari polèmic que els donarà una gran repercussió.
Laporta i Sergio Ramos com a precedents
Recordem que la moda de posar anuncis polèmics i que incitaven la reacció de la ciutadania la va començar Joan Laporta durant la precampanya electoral. Aquell "Ganas de volver a veros" al costat del Santiago Bernabéu va ser pioner i es va convertir en un exercici formidable de publicitat que va sortir de Lluís Carrasco, cap de campanya de Laporta.
Després hi va haver un intent d'imitació d'Amazon a Barcelona donant a conèixer la segona part de la sèrie sobre Sergio Ramos. En català, però amb un greu error gramatical. Van haver de rectificar i canviar la pancarta. I una altra imitació del Cornellà.