Gerard Piqué i Javier Tebas són com nit i dia, dues ànimes contraposades que sembla que no poden lligar mai a la vida, però realment sí que pot ser. Ja es pot dir que els dos són aliats.

La Lliga, ens dirigit per Tebas, serà nou patrocinador oficial de la Copa Davis, impulsada per l'empresa Kosmos de Piqué, durant els propers quatre anys. L'acord assolit ha estat a tres bandes juntament amb la Federació Internacional de Tennis.

Fa un temps Piqué el cridava des de la gespa, més tard Tebas carregava contra ell, Piqué responia i després tornava atacar el president de la Lliga. Una relació tensa i molt polèmica durant els últims dos anys que ara sembla tenir un moment de pau.

Un negoci rodó

Mitjançant aquest compromís la Lliga impulsarà la promoció de les finals de la Copa Davis a través del seu senyal internacional a Europa, Àsia, Àfrica, Estats Units i Llatinoamèrica durant les jornades de la Lliga Santander a l'octubre.

EFE

"Gràcies a això, la Lliga i els seus clubs podran incrementar la seva visibilitat a nivell global i augmentarà la seva capacitat d'atracció de noves audiències a través dels fans del tennis de tot el món", ha indicat l'organisme en un comunicat. En el mateix escrit han recordat que és "un referent de l'esport i l'entreteniment a nivell global, amb una audiència de 2.700 milions d'espectadors en prop de 200 països", de manera que la Copa Davis augmentarà la seva audiència global per arribar a milions d'aficionats al tennis i a noves audiències d'aficionats a l'esport.

El director de desenvolupament internacional de la Lliga, Óscar Mayo, ha considerat que aquest patrocini "suposa una oportunitat d'associar la nostra marca i la dels nostres clubs a un referent de l'esport i l'entreteniment a nivell mundial". "El fet que les finals de la Davis Cup se celebrin en els propers anys a Espanya, a casa nostra, i que mercats estratègics per la Lliga siguin considerats per a futures edicions, ha estat clau en la decisió de portar a terme aquest patrocini", afegeixen.

EFE

En representació de Kosmos Tennis, Javier Alonso, ha destacat "l'immens i innovador potencial dels models de màrqueting i patrocini de la Lliga" i el president de la Federació Internacional de Tennis, David Haggery, ha assenyalat que "a mesura que el tennis creix i evoluciona, cal que la nostra competició arribi a nous fans a través de noves fórmules".

La nova fase final de la Copa Davis reunirà 18 països a la Caja Mágica de Madrid al novembre d'aquest any i des de demà es disputaran les classificatòries els dotze guanyadors se sumaran als sis països ja classificats, Croàcia, França, Estats Units, Espanya, Argentina i Gran Bretanya.