Cada vegada queda menys perquè rugeixin els motors de les motos que es batran el coure en el nou mundial de MotoGP 2024. Com ha quedat retratat en els dos tests previs a l'inici del primer Gran Premi, a Sepang i a Qatar, la Ducati té totes les paperetes per tornar a regnar a la graella. Els màxims favorits, com no pot ser de cap altra manera, seran els pilots oficials de la fàbrica de Borgo Panigale, posant especial èmfasi en Pecco Bagnaia, que buscarà el seu tercer entorxat consecutiu, i Jorge Martín, subcampió l'any passat i que vol el seu primer títol.

En la terna estarà, o tot hi apunta, Marc Márquez, encara que l'ilerdenc arrossega més dubtes que els seus principals contrincants, per diversos motius. El primer és l'adaptació, mentre que el torinès i el madrileny estan fets a la muntura ideada per Gigi Dall'Igna, el '93' necessita més temps. I és que el català ha d'aprendre a bregar amb les característiques de la seva nova moto, després d'haver adquirit les manies típiques d'haver pilotat durant molts anys una Honda que no té a veure res amb la Ducati. El segon motiu, és que el tro de Cervera parteix amb desavantatge, perquè tindrà la moto satèl·lit, mentre que els seus rivals disposaran de la Desmosedici GP24.

Jorge Martín, Marc Márquez i Pecco Bagnaia compartint podi / Foto: Europa Press

Moltes diferències entre la Ducati oficial i la satèl·lit

En la seva condició de pilots oficials, com és totalment lògic, el '1' i el '89' tindran al seu servei l'última actualització de la moto de Gigi Dall'Igna, i Gresini, en virtut d'equip satèl·lit, només podrà tenir la de l'any anterior. La muntura de 2024 reuneix el millor de la de 2022 i 2023, fent un combinat 'explosiu' que situarà els pilots que disposin d'ella als llocs davanters. Així doncs, s'espera que els del Pramac i els de Ducati oficial, ocupin les primeres posicions de la classificació.

Amb la GP23, com s'ha vist reflectit en els esmentats tests, Marc, està diversos passos per darrere, i tindrà realment difícil assaltar el tron de Pecco, encara que són diversos els que esperen un 'plus' per la seva part perquè pugui competir de tu a tu contra els màxims favorits. No obstant això, Márquez, per la seva part, rebutja proposar-se grans objectius i prefereix mantenir un perfil baix per arribar sense fer soroll. Però, no ens enganyem, l'ilerdenc ha canviat d'equip perquè vol superar a Valentino Rossi en el nombre de títols i en Honda no podia fer-ho.

La GP24 reuneix la millor de les motos d'anys anteriors

Ho tindrà realment complicat, però no impossible, perquè com ha confirmat Mattia Pasini en el mitjà Mow Magazine, la Desmosedici GP24 és molt per sobre. "Sempre intentes trobar un antagonista per a Pecco, però segons la meva opinió és molt bo silenciant a gairebé tot el món. Es va presentar als tests en un gran estat de forma, sembla que la Ducati GP24 realment té un avantatge", va assegurar l'italià per a l'esmentat mitjà, preguntat per les possibilitats del seu compatriota de batre el seu propi repte.

Marc Márquez, concentrat en el box de Gresini / Foto: Europa Press

"Diguem que la 22 era una mica millor a la part del xassís, sobretot a l'entrada en corba, en canvi, la GP23 era una mica més suau amb el pneumàtic posterior, tenia una mica més de tracció que de vegades fins i tot molestava. Així que Morbidelli, Martín, Bagnaia i Bastianini estaran sovint allà davant", va confirmar Pasini sobre les diferències entre les muntures oficials i la satèl·lit de Marc Márquez, tanmateix, espera que el '93', no s'escudi en aquest paraigua i se li exigeixi per ser a dalt.

"Serà un gran repte per a ell. Podria tenir un gran èxit, però també al contrari. Segons la meva opinió, d'un vuit vegades Campió del Món s'hauria d'esperar almenys que guanyés, no que estigués entre els cinc primers. Altrament, segons la meva opinió, seria justificar-li una mica", va tancar l'italià, esperançat de veure l'ilerdenc molt més amunt del que el mateix pilot diu.