Tots els equips de la Fórmula 1 tenen marcat en vermell l'inici de la temporada del 2026, moment en què el Mundial viurà una autèntica revolució que ho canviarà tot, una profunda variació en la reglamentació. Els grans dominadors dels últims anys, Red Bull i Mercedes, esperen mantenir-se en l'elit, mentre que els aspirants veuen l'oportunitat d'or per canviar el tauler. I s'hi afegeix l'entrada en escena d'Audi, que passarà a ocupar la plaça de Sauber, i que aterra en la Fórmula 1 amb l'objectiu de ser un equip guanyador des del dia 1.

Amb Mattia Binotto, ex de Ferrari, en la direcció, Audi ja s'ha assegurat la presència de Niko Hulkenberg per a un dels seus monoplaces, encara que falta confirmar l'altre pilot, el cap de cartell, cridat a ser el líder de la revolució. En els últims mesos han sonat Carlos Sainz, Fernando Alonso, Checo Pérez i fins i tot Max Verstappen, encara que la gran bomba no entrava en cap de les travesses, Sebastian Vettel, pel fet que es tracta d'un pilot que va deixar la competició el 2022.

Sebastian Vettel, en la seva etapa en Ferrari / Foto: EFE

Vettel vol tornar a la Fórmula 1

Ja fa setmanes que es va transcendir que Vettel, com li va succeir a Fernando Alonso, troba a faltar la Fórmula 1, que després d'un temps fora considera que està preparat per tornar. "Ha preguntat repetidament, però no crec que fos agradable per a ell conduir al costat de Max Verstappen", va afirmar fa un temps Marko Helmut, assessor esportiu de Red Bull, a Formule1.de. Vettel s'havia interessat a ocupar un seient en Red Bull, sempre que no estigués Verstappen, amb el qual manté una tensa relació.

Amb les portes de Red Bull tancades, el següent pas ha estat moure fils per ser l'elegit d'Audi, on podria apostar la seva experiència per liderar l'entrada de l'equip alemany al circ de la Fórmula 1. I és que Vettel és una autèntica llegenda, campió del món en 4 ocasions, del 2010 al 2013, a més de 2 segons posats i un tercer lloc. La seva tornada seria històrica, encara que falta per veure amb quin equip, ja que com li succeeix a Fernando Alonso Vettel només tornarà si és per liderar un projecte sòlid.

Adrian Newey, enginyer de Fórmula 1 expert en aerodinàmica / Foto: Europa Press

La revolució de la Fórmula 1 per al 2026

Una de les grans preguntes que es realitzen els fans de la Fórmula 1 és el motiu pel qual es considera que el 2026 es produirà una revolució en el Mundial. El principal canvi es produirà en les unitats de potència, al motor, que passaran a ser turbo híbrids modificats, amb un combustible totalment sostenible. Aquesta variació, de fet, va ser la que va convèncer Audi per entrar al circ, a més d'aconseguir la continuïtat d'Honda.

L'altra modificació, i que serà 100% visible, és en l'estructura dels monoplaces, que seran més petits i lleugers. "La forma en què volem fer-ho està relacionada amb el que hem denominat el concepte de cotxe àgil, perquè bàsicament creiem que en els últims anys els cotxes s'han tornat una mica massa voluminosos i pesats," va explicar a Motorsport.com Nikolas Tombazis, el cap de monoplaces de la FIA. Tot això afectarà l'aerodinàmica, obligant els enginyers a començar pràcticament des de zero. I aquest és el motiu pel qual el nom d'Adrian Newey, que deixarà Red Bull, s'ha convertit en el gran caramel del mercat, perquè la seva gran especialitat és l'aerodinàmica. Fitxar-lo, doncs, pot ser decisiu.