Fernando Alonso se'n va del Gran Premi de la Xina havent pogut disputar únicament 4 voltes, el temps que va tardar el seu Aston Martin a fallar de forma terrible, ja que l'asturià s'ha quedat sense frens. Alonso, doncs, ha acabat la cursa amb un sabor agredolç. Agre perquè la seva participació ha estat pràcticament nul·la, no ha pogut rodar per intentar millor el monoplaça. Amb tot i això, hi ha una mica de dolç, ja que Alonso ha salvat una situació límit, ja que sense frens tot podria haver acabat en una catàstrofe.

"Quedar-te sense frens en un F1 és de les pitjors coses que poden passar", ha admès als micròfons de l'ESPN un Fernando Alonso que ha remarcat que, "per sort", l'avaria li ha passat en el revolt 1. "Per sort ha passat en la corba 1 i l'únic que he hagut de fer és baixar marxes i el cotxe ha anat  frenant a poc a poc. Dins de la mala sort, he tingut sort de sortir indemne".

Fernando Alonso es queda sense frens

El pilot asturià ha emfatitzat que el problema podria haver estat molt més greu de passar en altres punts del circuit en els quals hauria estat impossible parar el monoplaça utilitzant el fre motor. "Vam tenir un problema amb el fre. Els frens del darrere eren molt calents des de la primera volta, sobretot en l'última abans de retirar-me, vaig trepitjar al fre en el revolt 1 i el pedal se'n va anar al fons, sense cap tipus de frenada, i encara bo que és una corba que és molt llarga i que vas frenant en baixar de marxa i amb el fre motor. Si arriba a passar en la corba 13 o 14 crec que hagués escombrat 5 o 6 cotxes", ha explicat en DAZN.

"Així que, dins del que hi ha, hem tingut sort de no tenir un accident o alguna cosa. Cal entendre què va passar. El següent és un triplet, Japó, Bahrain i Yeda, tant de bo veure la bandera de quadres per primera vegada aquest any", ha acabat.

Fernando Alonso Austràlia 2025 / Foto: Europa Press
Fernando Alonso no ha començat gens bé la temporada / Foto: Europa Press

Un inici de temporada per oblidar

I és que Fernando Alonso ha començat la temporada de la pitjor forma possible, sent l'únic pilot que s'ha hagut de retirar en les 2 carreres disputades, la qual cosa el situa en l'última posició de la classificació general. L'asturià, que ja sabia que aquesta seria una temporada de transició, ja que l'Aston Martin no acaba de funcionar, encara que el que no esperava era no poder acabar les curses.

"Intentarem entrenar una mica, passar per la fàbrica, analitzar aquestes dues carreres i millorar el que es pugui per al Japó. Això no és com acaba", comença, si no ha ressaltat l'asturià, conscient que cal canviar coses com més aviat millor.

 

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!