El de Mugello va ser un cap de setmana molt mogut per a Ducati i els respectius equips que són sota el seu paraigua. Encara que no van ser els únics, ja que tots els protagonistes de la graella, pilots i fàbriques, estaven molt pendents de la famosa decisió dels de Borgo Panigale que es va saldar amb Marc Márquez, firmant com a nou company de Pecco Bagnaia a l'escuderia bolonyesa. Un fet que va desencadenar el ràpid fitxatge de Jorge Martín amb Aprilia, i que va generar un efecte dòmino, en el qual encara falten fitxes per caure.

Perquè de tot el succeït, el Prima Pramac Racing, equip satèl·lit de Ducati per excel·lència, i que compta, a priori, amb els mateixos recursos que la fàbrica oficial, està generant dubtes respecte a la seva continuïtat amb els de Borgo Panigale. El moviment final de Gigi Dall'Igna i companyia ha molestat la marca de Casole d'Elsa, que ha vist com han deixat plantat de nou al seu pupil, Jorge Martín, i com a 'revenja' estan plantejant-se la possibilitat d'abandonar Ducati i passar a ser el satèl·lit de Yamaha, que busca a la desesperada tenir dues motos més a la graella.

Marc Márquez / Foto: EFE
Marc Márquez celebrant un podi / Foto: EFE

Fermín Aldeguer i el coqueteig del Pramac amb Yamaha

Després de perdre Martín i Marc Márquez, que es va negar a acceptar un fitxatge pel Pramac, els italians han vist com han perdut les seves millors opcions de cara a 2025, quedant-se únicament amb Franco Morbidelli, la continuïtat del qual tampoc no està assegurada, ja que finalitza contracte a final de la present temporada. Així doncs, l'escuderia de Paolo Campinoti, s'ha quedat, únicament, amb la possibilitat d'incorporar a les seves files Fermín Aldeguer, que farà el salt a MotoGP, després d'haver firmat amb Ducati.

Aquesta opció tampoc no acaba de convèncer el Pramac, i segons explica el mitjà Speedweek, ja no veuen amb mals ulls l'opció de firmar amb Yamaha i deixar de ser l'equip satèl·lit de Ducati. D'aquesta manera, passarien a formar part de la marca d'Iwata, que busca amb afany la possibilitat de comptar amb dos M1 més a la graella, més enllà de les de l'equip oficial, la qual cosa els facilitarà desenvolupar més ràpidament les seves motos, de cara a continuar duent a terme una evolució que els permeti tornar a situar-se a dalt.

Àlex Márquez, durant el GP de Malàisia / Foto: EFE
Álex Márquez, durant el GP de Malàisia / Foto: EFE

Álex Márquez contra les cordes

En aquest hipotètic cas de fuga, i amb el VR46 ja perfilat, a Ducati només li quedaria l'opció de posar tant Fermín Aldeguer com un segon pilot a Gresini. Un fet que posa contra les cordes a Álex Márquez, que podria perdre el seu seient en cas que els italians decideixin apostar per un altre perfil. Amb el murcià ja firmat per a l'any que ve, la baula més feble, i el més fàcil per als de Borgo Panigale és prescindir del '73', que a més acaba contracte aquest any i no l'ha renovat.

Amb el Pramac coquetejant amb Yamaha, si es confirma aquesta situació, el perjudicat més gran serà el germà de Marc Márquez, ja que els italians hauran de fer lloc a Fermín Aldeguer, la qual cosa deixaria al petit dels Márquez davant d'un moment compromès que, davant de qualsevol fitxatge, seria el primer a saltar.