Han passat només dos Grans Premis, però el 0 a la cursa de Portimao, la de diumenge, continua pesant al cap de Marc Márquez. Malgrat el perfil baix que està mantenint el '93', només obeeix a una estratègia, perquè el pilot de Lleida està en mode calculadora, conscient que cada punt valdrà per lluitar pel Mundial. El tro de Cervera vol anar de tapat, i la carabassa que es va menjar a Portugal pot significar una gran llosa per a les seves intencions.
Han passat gairebé tres setmanes des d'aquella situació en la qual es va veure les cares amb un Pecco Bagnaia que podria haver evitat l'accident, i el català ha tingut temps de sobres per mentalitzar-se de cara al que ve aquest cap de setmana. Una data marcada en vermell per al Gresini Racing i per al mateix Marc Márquez, on ja entreveuen la primera opció clara de victòria sota els colors blaus.
Austin, el ressorgir de Marc Márquez
I és que diumenge vinent 14 d'abril, els pilots de MotoGP travessaran el bassal per volar cap a un dels circuits fetitxe del pilot de Cervera. El Circuit de les Amèriques (COTA, per les seves sigles en anglès, Circuit Of The Americas), acollirà el tercer Gran Premi del Mundial del 2024 i multitud de factors conviden a l'optimisme per a un Marc Márquez que sap el que és guanyar en aquest traçat.
Els precedents entre Márquez i el GP de les Amèriques mostren una història d'amor, un idil·li, on fins i tot en la pitjor època d'Honda l'ilerdenc era capaç de marcar la diferència. Un traçat molt favorable per a les característiques del '93', la qual cosa ha quedat reflectit en el seu palmarès a Austin, Texas. Ha guanyat de forma consecutiva des de 2013 fins a 2018, i va tornar a fer-ho el 2021. Només el 2019, quan liderava i va caure i el 2022 (la seva última participació, ja que el 2023 va decidir no córrer), no va ser capaç de pujar a dalt de tot del podi.
Els números conviden l'optimisme a Amèrica
El Circuit de les Amèriques és el primer a esquerres de la temporada, una característica que afavoreix Márquez. Segons les dades que mostra Mundo Deportivo, abans de la lesió a Jérez 2020, l'espanyol en guanyava més del 40% de les curses que corria i més del 70% d'aquestes victòries eren en circuits a esquerres. Això es deu a la forma de pilotar de l'ilerdenc que utilitzava molt el fre posterior per gestionar la seva derrapada.
Ara, amb un braç sotmès a quatre operacions, està clar que no és el mateix, però girant a esquerres és on pot fer-ho amb més naturalitat. Un altre dels factors que convida a pensar en la primera victòria de 2024 per al tro de Cervera és que tant Gresini com Ducati saben el que és guanyar a Austin. Ho va fer Enea Bastianini, quan vestia els colors de l'equip de Nadia Padovani, amb la Desmosedici GP21. També sap el que és guanyar Bagnaia, encara que va ser l'esprint de l'any anterior. Amb tot això, els números indiquen que és la primera gran oportunitat de Marc Márquez.