Marc Márquez encara una temporada històrica per a ell, per descomptat, i per a MotoGP. Per primera vegada, el '93' pilotarà sota uns colors que no són els d'Honda, marca amb la qual ha estat durant 11 anys. Ho farà amb el blau del Gresini Racing, de Nadia Padovani, un fitxatge que va provocar un autèntic terratrèmol quan es va fer oficial, i que ha elevat les expectatives envers l'ilerdenc. I és que a l'escuderia de Faenza el de Cervera podrà pujar a una Ducati, la millor moto de la graella, el que li hauria de permetre augmentar les seves possibilitats de conquerir un nou campionat.

L'octocampió del món, de moment, ha refusat marcar-se grans objectius, més enllà de "continuar progressant", amb una estratègia molt ben definida; mantenir un perfil baix. Conscient que és el 'nou' sota el paraigua de Borgo Panigale, Márquez no vol generar massa expectatives en la seva nova aventura. I és que a l'ilerdenc li està costant més del previst adaptar-se a la seva nova muntura, sobretot a l'hora del time attack, perquè treure's els 'vicis' d'una Honda a què s'ha acostumat no és tasca fàcil.

Marc Márquez i Álex Márquez posant com a pilots de Gresini / Foto: Europa Press

Márquez segueix el seu procés d'adaptació

Dues motos molt diferents que, per tant, suposen que Marc hagi de canviar la seva manera de pilotar. En això es troba l'ilerdenc, que després dels tests de Sepang, en els quals va anar de menys a més, va poder veure brots verds de cara a l'inici del Mundial de 2024, que se celebrarà el 10 de març a Qatar. Amb el transcurs de les jornades, el '93' va poder trobar el ritme, igual com els seus companys d'escuderia, no obstant això, el seu gran compte pendent continua sent a l'hora de buscar una volta ràpida. Amb tot, l'ilerdenc va acabar sisè al terme dels tests.

Abans de l'esperada cita a Qatar, els pilots tindran una nova oportunitat de tornar a posar-se a prova, durant el 19 i el 20 de febrer, també en el circuit de Losail, en el segon test oficial. Serà l'última prova abans de l'inici de l'esperat Mundial, en un traçat que no li va excessivament bé al '93', però sí a Gresini, que ha guanyat en les seves dues últimes visites, primer amb Enea Bastianini (2022), i després amb Fabio Di Giannantonio (2023). Malgrat la precaució amb què parla el català, el cert és que hi ha il·lusió.

Fabio Di Giannantonio besant el trofeu de guanyador en Qatar / Foto: EFE

Perquè la moto funciona, és la més competitiva de la graella, i a sobre d'ella tindrà a un vuit vegades campió del món, el còctel és explosiu. És cert que és el primer any de Marc amb la Ducati, i que Pecco Bagnaia o Jorge Martín són els principals candidats al títol, perquè van ser els que l'any anterior van portar la batuta i perquè tenen una gran experiència a cavall de la Desmosedici, però Márquez és molt Márquez. De fet, són molts els experts que el posen com a favorit a portar-se el setè entorxat en la categoria reina, el novè en total.

Tots els camins porten Austin

Però a Gresini prefereixen anar pas a pas. És cert que Qatar porta bons records als de Faenza, però sent la primera cursa... Potser no és el moment de la primera victòria, tampoc a Portimao, on l'any passat el '93' va treure la vareta per aconseguir la pole, encara que diumenge va tenir un accident que li va impedir d'acabar. Tanmateix, la tercera data del calendari té oferta una gran notícia per a Marc Márquez, que és la que tenen assenyalada tant el pilot com el seu equip per guanyar per primera vegada sota els colors de la marca de Nadia Padovani.

Marc Márquez celebrant una nova victòria en el Gran Premi d'Austin / Foto: Europa Press

I és que els astres s'han alineat perquè a la tercera sigui la vençuda, perquè el 14 d'abril, que allotjarà el tercer Gran Premi de la temporada, els pilots viatjaran cap a Amèrica. Més en concret, cap a un dels traçats fetitxe de l'ilerdenc, el d'Austin, amb el qual manté un idil·li. En general, el català el manté amb tot el continent americà, on ha guanyat en 11 de les seves 12 visites, números, que no estan a l'abast de cap altre pilot, ja que ningú no ha estat capaç de registrar aquests guarismes.

És per això que aquesta xifra alimenta les esperances de tot l'entorn de Márquez, perquè, a més, ja podria estar al 100% adaptat a la Ducati. A Austin, Marc ha guanyat en set de les seves nou participacions, una relació molt semblant a la que manté amb Sachesnring. Només el 2019 (no va poder acabar la cursa per una caiguda) i el 2022 (sisena posició), l'ilerdenc no va guanyar en el seu circuit favorit, el 2023, ni tan sols va competir. Tots els camins condueixen Austin.